Picnic breidt uit naar Lelystad | RetailDetail

Picnic breidt uit naar Lelystad

Picnic breidt uit naar Lelystad

Online supermarkt Picnic gaat binnenkort van start in Lelystad. Het is ondertussen al de zevende stad waar de supermarkt zijn opwachting maakt. Picnic wil dit jaar trouwens sterk uitbreiden met tien tot vijftien nieuwe steden.

Snelle expansie

Picnic ging een half jaar geleden ook al van start in Almere, dat net als Lelystad in de provincie Flevoland ligt. Daar heeft het sindsdien al meer dan 3.000 klanten bediend en heeft het een wachtlijst waar meer dan 2.000 mensen op zijn ingeschreven.

 

Met de start in Lelystad komt de teller voor Picnic op zeven steden, maar daar zal het dit jaar niet ophouden. Als het van de online supermarkt afhangt, dan worden er dit jaar nog boodschappen aan huis bezorgd in tien tot vijftien nieuwe steden. Daarbij werden ook Gouda, Zoetermeer en Apeldoorn al bekend gemaakt als nieuwe locaties. Het doel van Picnic is om op termijn aanwezig te zijn in een veertigtal steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.