Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland
Picnic

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

 

Winst verwacht binnen zes maanden 

Een maand na de officiële aankondiging is Picnic Duitsland een feit: voortaan beleveren een twintigtal Picnic-busjes twee to drie middelgrote steden in Noordrijn-Westfalen. Op korte termijn komen daar nog eens tien wagentjes bij, die in 2019 in twintig Duitse steden aan huis zullen leveren. De nieuwe topman van Picnic Duitsland steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken: al binnen zes maanden moeten de eerste Duitse Picnic-locaties het bedrijf winst opleveren.

 

Geen enkele concurrent van Picnic is er tot op heden in geslaagd om winst te maken met het leveren van online bestelde levensmiddelen in de regio, maar de Duitse pers schat de kansen van het Nederlandse Picnic alvast hoog in. Dat het bedrijf al zo snel na de oprichting in 2015 een monsterbedrag van 100 miljoen euro wist op te halen, maakt indruk bij analisten die - net als Picnic zelf - sterk groeipotentieel zien in de onderbediende Duitse regio.

 

Tilburg en Breda

Ook in Nederland zit Picnic niet stil: de websupermarkt breidt uit naar Noord-Brabant, te beginnen met de steden Breda en Tilburg. Daar zullen vanaf mei 185.000 huishoudens over de boodschappendienstdienst kunnen beschikken. Ook hier blaakt Picnic van het zelfvertrouwen: “Het zuiden van het land toont al van bij het begin interesse in Picnic - genoeg reden voor ons om meteen in twee steden tegelijk van start te gaan,” vertelt oprichter Michiel Muller. In Tilburg zullen veertig bezorgers met een vijftiental elektrische busjes rondrijden; in Breda zoekt Picnic naar dertig werknemers om tien bezorgwagentjes te bemannen. Op korte termijn wil Picnic het totale aantal in de regio opdrijven tot 80 voertuigen en 250 bezorgers.

 

Het succes in Nederland, en naar verwachting ook in Duitsland, dankt de nog relatief jonge websupermarkt aan zijn unieke concept: anders dan zijn concurrenten levert het uitsluitend aan huis, rekent het daarvoor geen servicekosten aan en garandeert het steeds de laagste prijs op de geleverde producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.