Picnic haalt 100 miljoen euro extra op | RetailDetail

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.

Landelijke dekking

De vier investeringsfondsen die hebben besloten om te investeren in Picnic zijn NPM Capital, de Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. Dit zijn investeringsvehikels van de familie Fentener van Vlissingen, de familie Hoyer en de families achter Boni en Kruidvat.

 

Picnic wil dat geld gaan gebruiken om de uitbreiding van de dienst verder uit te rollen in Nederland. Zo wil het bedrijf nieuwe distributiecentra en bezorghubs bouwen, wat volgens medeoprichter Joris Beckers tot 10.000 nieuwe banen kan opleveren.

 

Picnic wil dan ook zo snel mogelijk een landelijke dekking bereiken, maar het heeft daarvoor wel tot 300 miljoen euro nodig. Volgende maand gaat Picnic alvast van start in 7 nieuwe steden en onlangs opende het in Utrecht zijn tweede Nederlandse distributiecentrum.

 

Het verwacht ook dit jaar voor het eerst winst te maken, ondanks het feit dat het de boodschappen gratis blijft bezorgen. Volgens medeoprichter Michiel Muller kan dat, omdat Picnic op andere plaatsen flink bespaart op zijn kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.