Picnic komt naar Den Haag | RetailDetail

Picnic komt naar Den Haag

 Picnic komt naar Den Haag

Picnic komt per 3 mei naar Den Haag. Met de uitbreiding naar de hofstad begint de online super aan een verdere landelijke uitrol.

Snel verder groeien

De websuper maakte onlangs al bekend naar Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw, Den Hoorn, Bennekom, Ede en Veenendaal uit te breiden. In de loop van dit jaar volgen nog tien tot vijftien nieuwe steden, waaronder Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer. Picnic opende enkele weken geleden een groter distributiecentrum in Utrecht om in een snelle verdere expansie te kunnen voorzien.
 

Deze week werd bekend dat enkele familiefondsen 100 miljoen euro gaan investeren in een verdere groei van het bedrijf.
 

Dagelijks online bestellen stijgt

De bezorgdienst met elektrische wagentjes en inkoop van alleen daadwerkelijke bestelde boodschappen slaat aan bij de consument, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal klanten dat online de dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar het marktaandeel klom het hardst in  Amersfoort..


Hier ging Picnic anderhalf jaar geleden van start met het nieuwe bestel- en bezorgmodel. De online super bezorgt inmiddels met 90 wagentjes de boodschappen bij ruim 30.000 klanten in Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere.
 

Het team van Picnic, een initiatief van Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen en Bouke van der Wal, werd recent uitgebreid met retailondernemer Gerard Scheij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.