Picnic komt naar Den Haag | RetailDetail

Picnic komt naar Den Haag

 Picnic komt naar Den Haag

Picnic komt per 3 mei naar Den Haag. Met de uitbreiding naar de hofstad begint de online super aan een verdere landelijke uitrol.

Snel verder groeien

De websuper maakte onlangs al bekend naar Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw, Den Hoorn, Bennekom, Ede en Veenendaal uit te breiden. In de loop van dit jaar volgen nog tien tot vijftien nieuwe steden, waaronder Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer. Picnic opende enkele weken geleden een groter distributiecentrum in Utrecht om in een snelle verdere expansie te kunnen voorzien.
 

Deze week werd bekend dat enkele familiefondsen 100 miljoen euro gaan investeren in een verdere groei van het bedrijf.
 

Dagelijks online bestellen stijgt

De bezorgdienst met elektrische wagentjes en inkoop van alleen daadwerkelijke bestelde boodschappen slaat aan bij de consument, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal klanten dat online de dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar het marktaandeel klom het hardst in  Amersfoort..


Hier ging Picnic anderhalf jaar geleden van start met het nieuwe bestel- en bezorgmodel. De online super bezorgt inmiddels met 90 wagentjes de boodschappen bij ruim 30.000 klanten in Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere.
 

Het team van Picnic, een initiatief van Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen en Bouke van der Wal, werd recent uitgebreid met retailondernemer Gerard Scheij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.