Picnic richt blik op buitenland | RetailDetail

Picnic richt blik op buitenland

Picnic richt blik op buitenland

Online supermarkt Picnic wil zich niet beperken tot Nederland en bekijkt momenteel wat de mogelijkheden zijn om het concept ook uit te rollen naar andere landen. Ook vanuit de Verenigde Staten zou er al interesse zijn.

Op naar Apeldoorn en Almere

“Die schaalbaarheid is uitdagend, maar heel goed mogelijk dankzij slimme logistieke processen. De nieuwe hub in Utrecht bijvoorbeeld hebben we binnen een week geopend”, vertelde medeoprichter Frederik Nieuwenhuys tijdens het Logistiek en E-commerce-congres in Almere aan Logistiek.nl. Momenteel is Picnic al te vinden in Amersfoort, Soest, Leusden en sinds kort dus ook in Utrecht. In de nabije toekomst moet daar ook Apeldoorn en Almere bijkomen. Zodra Picnic in Nederland voldoende grootte heeft, wil Nieuwenhuys naar het buitenland kijken.

 

“We hebben ongelofelijk veel belangstelling vanuit de hele wereld. We moeten in Nederland eerst alles op de rit hebben en kunnen opschalen in andere steden. Dan kunnen we wellicht over de grenzen gaan kijken, maar de ambitie is er zeker.”

 

Nieuw distributiecentrum

Binnenkort moet er ook een nieuw distributiecentrum komen van Picnic, al is het momenteel nog niet helemaal duidelijk waar dat moet komen. Het nieuwe distributiecentrum is nodig om de snelle groei van de websupermarkt te kunnen volgen. Daarbij moet ook het logistieke proces nog verder verbeterd worden, wat gebeurt op basis van de feedback van de klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.