Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen | RetailDetail

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen
Picnic

Online supermarkt Picnic wil in de toekomst boodschappen leveren nog voor de klant ze heeft besteld. Het zegt die voorspellingen nu al te kunnen doen, maar te denken dat de klant daar zelf nog niet klaar voor is.

 

Drones in het magazijn

“Het is een kwestie van acceptatie en gebruiksvriendelijkheid, het moet niet te creepy worden en dat zal het voor klanten nu nog wel zijn. Maar het zou kunnen, op korte termijn”, zei CTO Daniel Gebler tijdens het Data Driven Commerce Event volgens Twinkle. Dat Picnic al over voldoende data beschikt, blijkt uit de manier waarop klanten nu al bestellen: van klanten die vaak aankopen doen via de app, koopt 90% de volledige lijst van 12 productsuggesties. “Dat komt neer op een nauwkeurigheid van 99% bij een enkel product”, aldus Gebler.

 

Ook op andere vlakken ziet Picnic nog heel veel ruimte om technologisch te groeien. Zo is het bezig met de distributiecentra te automatiseren. “Je kunt bijvoorbeeld drones in zo’n magazijn laten vliegen om snel al je voorraad te tellen, dan heb ik het over de nabije toekomst. Autonoom vervoer heeft onze aandacht, niet per se op de openbare weg nog, maar op onze eigen grond. Daar vindt toch 10 tot 20 procent van je verkeersbewegingen plaats.”

 

Amsterdam

Ondertussen blijft Picnic ook verder werken aan uitbreiding. Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden in een aantal Amsterdamse wijken zich inschrijven voor de online supermarkt. Volgende maand start Picnic met de verkoop in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Bijlmermeer. Die zullen worden bevoorraad vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen. Stap voor stap zal heel Amsterdam gebruik kunnen maken van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.