Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen | RetailDetail

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen
Picnic

Online supermarkt Picnic wil in de toekomst boodschappen leveren nog voor de klant ze heeft besteld. Het zegt die voorspellingen nu al te kunnen doen, maar te denken dat de klant daar zelf nog niet klaar voor is.

 

Drones in het magazijn

“Het is een kwestie van acceptatie en gebruiksvriendelijkheid, het moet niet te creepy worden en dat zal het voor klanten nu nog wel zijn. Maar het zou kunnen, op korte termijn”, zei CTO Daniel Gebler tijdens het Data Driven Commerce Event volgens Twinkle. Dat Picnic al over voldoende data beschikt, blijkt uit de manier waarop klanten nu al bestellen: van klanten die vaak aankopen doen via de app, koopt 90% de volledige lijst van 12 productsuggesties. “Dat komt neer op een nauwkeurigheid van 99% bij een enkel product”, aldus Gebler.

 

Ook op andere vlakken ziet Picnic nog heel veel ruimte om technologisch te groeien. Zo is het bezig met de distributiecentra te automatiseren. “Je kunt bijvoorbeeld drones in zo’n magazijn laten vliegen om snel al je voorraad te tellen, dan heb ik het over de nabije toekomst. Autonoom vervoer heeft onze aandacht, niet per se op de openbare weg nog, maar op onze eigen grond. Daar vindt toch 10 tot 20 procent van je verkeersbewegingen plaats.”

 

Amsterdam

Ondertussen blijft Picnic ook verder werken aan uitbreiding. Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden in een aantal Amsterdamse wijken zich inschrijven voor de online supermarkt. Volgende maand start Picnic met de verkoop in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Bijlmermeer. Die zullen worden bevoorraad vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen. Stap voor stap zal heel Amsterdam gebruik kunnen maken van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.