Plukon Food Group neemt Franse gevogeltespecialist DUC over

Plukon Food Group neemt Franse gevogeltespecialist DUC over

Plukon Food Group neemt Franse gevogeltespecialist DUC over

Plukon Food Group, een van Europa’s grootste spelers op de markt voor pluimveevlees, neemt via zijn dochter Aurelia Investments zijn Franse beursgenoteerde sectorgenoot DUC over. Plukon is onder meer bekend van het merk Friki.

Vierde thuismarkt

“De overname van DUC stelt Plukon Food Group in staat om haar retailstrategie in Frankrijk als nationale producent verder uit te voeren. De huidige groeiplannen in Frankrijk worden door de overname in belangrijke mate versterkt”, zegt CEO Peter Poortinga. Na Nederland, Duitsland en België krijgt Plukon er dus een vierde thuismarkt bij.

 

Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld. Volgens Franse media moeten de Nederlanders de 802 medewerkers van DUC vier jaar lang werkzekerheid bieden, alle lopende contracten met pluimveetelers aanhouden en zo’n twintig miljoen euro investeren in het productieapparaat van DUC.

 

DUC is gespecialiseerd in de productie, het slachten, verpakken en vermarkten van pluimvee en biedt daarmee een volledig kip- en kalkoenassortiment. Het bedrijf heeft vier productielocaties in Frankrijk en is sinds december 2007 ook actief in Bulgarije. Het bedrijf heeft een wekelijks slachtvolume van 600.000 kippen en verwerkt 30.000 kalkoenen op weekbasis. Tijdens de eerste negen maanden van dit jaar realiseerde DUC een geconsolideerde omzet van 127,5 miljoen euro, 6% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.

 

Vóór de overname telde Plukon Food Group dertien locaties (acht pluimveeslachterijen en vijf verwerkings- en verpakkingsbedrijven) in Nederland, Duitsland en België. Die zijn goed voor een wekelijks slachtvolume van zeven miljoen kippen. Er werken bijna 4.500 mensen voor Plukon, dat vorig jaar een omzet van 1,4 miljard euro realiseerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.