Plus breekt grens van 2 miljard euro omzet | RetailDetail

Plus breekt grens van 2 miljard euro omzet

Plus breekt grens van 2 miljard euro omzet

Supermarktketen Plus heeft voor de eerste keer in haar geschiedenis de grens van 2 miljard euro omzet weten te doorbreken. Daarmee kan de ombouw van de supermarkten naar een nieuw concept een succes genoemd worden.

3 procent groei

Plus paste in 2013 het commerciële beleid aan en hanteert sindsdien scherpere prijzen. Bovendien worden alle filialen omgebouwd naar het nieuwe concept Plus Briljant: volgend jaar zullen er nog 55 winkels omgebouwd worden en in 2016 moeten de laatste 40 vestigingen volgen.

 

Dankzij de vernieuwingen hoopt Plus 2014 af te sluiten met een autonome groei van meer dan drie procent. Daarmee doet de keten het beter dan het marktgemiddelde.

 

Plus gaat dan ook vol vertrouwen het jaar 2015 tegemoet. "We gaan door met de huidige strategie en de ombouw van alle winkels naar Briljant, aangevuld met e-commerce, het verder verbeteren van onze prijsperceptie en innovaties op de winkelvloer", aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.