PLUS en Max Havelaar werken samen aan groei fairtrade-huismerk | RetailDetail

PLUS en Max Havelaar werken samen aan groei fairtrade-huismerk

PLUS en Max Havelaar werken samen aan groei fairtrade-huismerk

PLUS en Stichting Max Havelaar werken sinds deze week, de Fairtrade Week, samen om meer huismerkproducten van PLUS fairtrade te kunnen certificeren. Bij de uitbreiding van het assortiment verantwoorde producten worden ook leveranciers, klanten en lokale ondernemers van PLUS betrokken.

PLUS en Verantwoord

Supermarktorganisatie PLUS zegt vergeleken met andere supermarkten het meest Fairtrade-gecertificeerde huismerkproducten te hebben. PLUS verkoopt daarbij ook relatief veel fairtradeproducten: binnen de fairtradeomzet nam het marktaandeel vorig jaar met 2,1 procent toe ten opzichte van 2013.

 

PLUS, dat sinds 2009 werkt aan de merkwaarde Verantwoord, stapte vijf jaar geleden als eerste Nederlandse supermarkt over op Fairtrade-gecertificeerde bananen. Ook thee en koffie en ananassen onder eigen merk zijn Fairtrade-gecertificeerd. Verder voldoet cacao in chocoladerepen, paaseitjes en chocoladeletters van het PLUS-huismerk aan de voorwaarden. Ook in andere productgroepen van PLUS is het Fairtrade-keurmerk te vinden.

 

Tijdens de Fairtrade Week, die deze week wordt gehouden, brengen supermarkten acties op de winkelvloer, er is een radiocommercial en ontvangen 2,3 miljoen huishoudens een actiefolder. Ook wordt het kookboek Eerlijk Eten gelanceerd en zijn er in Fairtrade-gemeenten activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.