PLUS en Max Havelaar werken samen aan groei fairtrade-huismerk

PLUS en Max Havelaar werken samen aan groei fairtrade-huismerk

PLUS en Stichting Max Havelaar werken sinds deze week, de Fairtrade Week, samen om meer huismerkproducten van PLUS fairtrade te kunnen certificeren. Bij de uitbreiding van het assortiment verantwoorde producten worden ook leveranciers, klanten en lokale ondernemers van PLUS betrokken.

PLUS en Verantwoord

Supermarktorganisatie PLUS zegt vergeleken met andere supermarkten het meest Fairtrade-gecertificeerde huismerkproducten te hebben. PLUS verkoopt daarbij ook relatief veel fairtradeproducten: binnen de fairtradeomzet nam het marktaandeel vorig jaar met 2,1 procent toe ten opzichte van 2013.

 

PLUS, dat sinds 2009 werkt aan de merkwaarde Verantwoord, stapte vijf jaar geleden als eerste Nederlandse supermarkt over op Fairtrade-gecertificeerde bananen. Ook thee en koffie en ananassen onder eigen merk zijn Fairtrade-gecertificeerd. Verder voldoet cacao in chocoladerepen, paaseitjes en chocoladeletters van het PLUS-huismerk aan de voorwaarden. Ook in andere productgroepen van PLUS is het Fairtrade-keurmerk te vinden.

 

Tijdens de Fairtrade Week, die deze week wordt gehouden, brengen supermarkten acties op de winkelvloer, er is een radiocommercial en ontvangen 2,3 miljoen huishoudens een actiefolder. Ook wordt het kookboek Eerlijk Eten gelanceerd en zijn er in Fairtrade-gemeenten activiteiten.

Tags: