Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen | RetailDetail

Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen

Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen

Plus en Milieu Centraal gaan samenwerken om voedselverspilling te verminderen. In de inspiratiemagazines van Plus staan tips en ideeën. Verder werken bijna alle Plus ondernemers samen met een lokale Voedselbank. Plus Winterswijk kookt maaltijden in de winkel.

Goed eten gooi je niet weg

Het zijn enkele initiatieven van de supermarktketen om goed met eten om te gaan. Plus is op zowel landelijk als op lokale schaal actief in het tegengaan van voedselverspilling. Debbie Huisman, MVO specialist bij Plus: “Pasta is een van de meest verspilde producten. Samen met Heinz helpen we consumenten om op maat te koken door een spaghettimeter van Joseph Joseph weg te geven." 
 

Niet alleen landelijk intensiveerde Plus een samenwerking met Voedselbanken Nederland, ook bijna alle ondernemers werken samen met een lokale voedselbank. "En de Plus supermarkten in Winterswijk koken zelfs in de supermarkt met voedsel dat bijna over de datum gaat. Het loopt storm voor deze maaltijden.”
 

Onder het motto 'Goed eten gooi je niet weg' zet de formule zich nu samen met Milieu Centraal in tegen verspillen. De voorlichtingsorganisatie geeft hierover praktische tips en adviezen. “Slimmer inkopen is er één van. Je kunt ook onze Weggooitest doen om na te gaan hoeveel voedsel je eigenlijk weggooit”, zegt Mariken Stolk, communicatieadviseur Duurzame Voeding bij Milieu Centraal. Voedselverspilling is nog steeds een groot probleem. Jaarlijks wordt er in Nederland 135 kilo per persoon aan voedsel weggegooid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.