Plus gaat terug naar één prijslijn

Plus gaat terug naar één prijslijn

Supermarktketen Plus schrapt de strategie om afhankelijk van het marktgebied met drie verschillende prijslijnen te werken. De coöperatie kiest weer voor één uniforme prijslijn.

Mikken op Appie

De duurste en de goedkoopste prijslijn gaan verdwijnen, schrijft de directie in een brief aan in ieder geval een deel van de aangesloten supermarkten. Met verschillende ondernemers is ook al gesproken over de financiële gevolgen van de maatregel. Met het besluit komt de directie tegemoet aan de zorgen van veel ondernemers die bang zijn dat de duurste prijslijn mogelijk het prijsimago van de keten gaat bepalen, waardoor Plus de duurste landelijke supermarktketen zou worden.

 

Ondernemers zijn ook van mening dat het gebruik van verschillende prijzen in verschillende winkels niet professioneel is. Daarnaast moet de eenduidige prijsstelling kosten besparen. Plus kiest voor de lijn die het dichtst bij marktleider Albert Heijn hoort. Winkels die de duurste lijn voerden, vooral kleinere winkels of supermarkten in gebieden zonder concurrentie, worden voor het margeverlies gecompenseerd. De nieuwe maatregel gaat op 18 februari in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top