Plus gaat terug naar één prijslijn

Plus gaat terug naar één prijslijn

Supermarktketen Plus schrapt de strategie om afhankelijk van het marktgebied met drie verschillende prijslijnen te werken. De coöperatie kiest weer voor één uniforme prijslijn.

Mikken op Appie

De duurste en de goedkoopste prijslijn gaan verdwijnen, schrijft de directie in een brief aan in ieder geval een deel van de aangesloten supermarkten. Met verschillende ondernemers is ook al gesproken over de financiële gevolgen van de maatregel. Met het besluit komt de directie tegemoet aan de zorgen van veel ondernemers die bang zijn dat de duurste prijslijn mogelijk het prijsimago van de keten gaat bepalen, waardoor Plus de duurste landelijke supermarktketen zou worden.

 

Ondernemers zijn ook van mening dat het gebruik van verschillende prijzen in verschillende winkels niet professioneel is. Daarnaast moet de eenduidige prijsstelling kosten besparen. Plus kiest voor de lijn die het dichtst bij marktleider Albert Heijn hoort. Winkels die de duurste lijn voerden, vooral kleinere winkels of supermarkten in gebieden zonder concurrentie, worden voor het margeverlies gecompenseerd. De nieuwe maatregel gaat op 18 februari in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top