Plus gaat terug naar één prijslijn

Plus gaat terug naar één prijslijn

Supermarktketen Plus schrapt de strategie om afhankelijk van het marktgebied met drie verschillende prijslijnen te werken. De coöperatie kiest weer voor één uniforme prijslijn.

Mikken op Appie

De duurste en de goedkoopste prijslijn gaan verdwijnen, schrijft de directie in een brief aan in ieder geval een deel van de aangesloten supermarkten. Met verschillende ondernemers is ook al gesproken over de financiële gevolgen van de maatregel. Met het besluit komt de directie tegemoet aan de zorgen van veel ondernemers die bang zijn dat de duurste prijslijn mogelijk het prijsimago van de keten gaat bepalen, waardoor Plus de duurste landelijke supermarktketen zou worden.

 

Ondernemers zijn ook van mening dat het gebruik van verschillende prijzen in verschillende winkels niet professioneel is. Daarnaast moet de eenduidige prijsstelling kosten besparen. Plus kiest voor de lijn die het dichtst bij marktleider Albert Heijn hoort. Winkels die de duurste lijn voerden, vooral kleinere winkels of supermarkten in gebieden zonder concurrentie, worden voor het margeverlies gecompenseerd. De nieuwe maatregel gaat op 18 februari in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top