Plus gaat terug naar één prijslijn

Plus gaat terug naar één prijslijn

Supermarktketen Plus schrapt de strategie om afhankelijk van het marktgebied met drie verschillende prijslijnen te werken. De coöperatie kiest weer voor één uniforme prijslijn.

Mikken op Appie

De duurste en de goedkoopste prijslijn gaan verdwijnen, schrijft de directie in een brief aan in ieder geval een deel van de aangesloten supermarkten. Met verschillende ondernemers is ook al gesproken over de financiële gevolgen van de maatregel. Met het besluit komt de directie tegemoet aan de zorgen van veel ondernemers die bang zijn dat de duurste prijslijn mogelijk het prijsimago van de keten gaat bepalen, waardoor Plus de duurste landelijke supermarktketen zou worden.

 

Ondernemers zijn ook van mening dat het gebruik van verschillende prijzen in verschillende winkels niet professioneel is. Daarnaast moet de eenduidige prijsstelling kosten besparen. Plus kiest voor de lijn die het dichtst bij marktleider Albert Heijn hoort. Winkels die de duurste lijn voerden, vooral kleinere winkels of supermarkten in gebieden zonder concurrentie, worden voor het margeverlies gecompenseerd. De nieuwe maatregel gaat op 18 februari in.

Tags: