PLUS is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland | RetailDetail

PLUS is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

PLUS is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Supermarktketen PLUS heeft de verkiezing voor het "Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland" gewonnen. Die verkiezing vindt al sinds 2007 plaats en de winnaar wordt bepaald door onafhankelijk onderzoek van MarketResponse.

Gevoel van een buurtsuper

Het was commercieel directeur van PLUS, Eric Leebeek, die de prijs in ontvangst mocht nemen. "Uit het onderzoek blijkt dat klanten enthousiast zijn, omdat ze bij PLUS het gevoel hebben van een buurtsuper; er zijn veel medewerkers op de vloer, ze worden vriendelijk te woord gestaan en medewerkers lopen even met de klant mee als ze een product niet kunnen vinden", wist Willem Brethouwer, directeur van MarketResponse te vertellen aan Levensmiddelenkrant.

 

Bij PLUS zien ze het vooral als bevestiging dat ze op de juiste weg zijn. "Al onze medewerkers werken elke dag hard om de belofte 'PLUS geeft meer' waar te maken en we zijn heel erg blij dat onze klanten dit ook zien. Deze prijs is voor ons een bevestiging dat wij op de goede weg zijn om onze ambitie 'de beste servicesupermarkt van Nederland' te verwezenlijken", gaf Leebeek als reactie na het ontvangen van de prijs.

 

Het onderzoek van MarketResponse peilt naar de beoordeling van consumenten op zes criteria: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten als de klant wil ruilen; geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.