PLUS is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

PLUS is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Supermarktketen PLUS heeft de verkiezing voor het "Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland" gewonnen. Die verkiezing vindt al sinds 2007 plaats en de winnaar wordt bepaald door onafhankelijk onderzoek van MarketResponse.

Gevoel van een buurtsuper

Het was commercieel directeur van PLUS, Eric Leebeek, die de prijs in ontvangst mocht nemen. "Uit het onderzoek blijkt dat klanten enthousiast zijn, omdat ze bij PLUS het gevoel hebben van een buurtsuper; er zijn veel medewerkers op de vloer, ze worden vriendelijk te woord gestaan en medewerkers lopen even met de klant mee als ze een product niet kunnen vinden", wist Willem Brethouwer, directeur van MarketResponse te vertellen aan Levensmiddelenkrant.

 

Bij PLUS zien ze het vooral als bevestiging dat ze op de juiste weg zijn. "Al onze medewerkers werken elke dag hard om de belofte 'PLUS geeft meer' waar te maken en we zijn heel erg blij dat onze klanten dit ook zien. Deze prijs is voor ons een bevestiging dat wij op de goede weg zijn om onze ambitie 'de beste servicesupermarkt van Nederland' te verwezenlijken", gaf Leebeek als reactie na het ontvangen van de prijs.

 

Het onderzoek van MarketResponse peilt naar de beoordeling van consumenten op zes criteria: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten als de klant wil ruilen; geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top