PLUS lanceert nieuw broodconcept | RetailDetail

PLUS lanceert nieuw broodconcept

PLUS lanceert nieuw broodconcept

Supermarktketen PLUS lanceert een nieuw broodconcept, Korenlanders Rustiek. Daarmee wil het de kwaliteit van haar broodafdeling opnieuw verhogen. De nieuwe broden zijn een aanvulling op het huidige assortiment, dat dus een stuk uitgebreider wordt.

Broden voor elke maaltijd

Met Korenlanders Rustiek wil PLUS een assortiment broden van hoge kwaliteit met een ambachtelijke uitstraling verkopen. Het is daarbij de bedoeling dat de broden niet enkel gebruikt worden voor tijdens het ontbijt of de lunch, maar ook tijdens andere maaltijden. Tussen het assortiment zitten broden zoals een stokbrood met olijven, tomaten en kruiden en een brood met vijgen en noten.

 

Het brood wordt gemaakt zonder gebruik van e-nummers en met graan van de beste kwaliteit. Het wordt ook gebakken op een stenen ovenvloer, wat zou moeten zorgen voor extra krokant brood. Het brood zal de hele dag door afgebakken worden in de winkels. Klanten kunnen bij medewerkers van PLUS in de broodafdeling ook extra informatie krijgen over het verkochte brood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.