Plus Supermarkten delen vleesvervangers uit | RetailDetail

Plus Supermarkten delen vleesvervangers uit

Plus Supermarkten delen vleesvervangers uit

Volgende week krijgen klanten van Plus Supermarkten een gratis Vivera vleesvervanger mee naar huis als ze een flesje Conimex woksaus kopen. Zo wil de stichting Natuur & Milieu "Nederland kennis laten maken met lekkere alternatieven voor vlees."

Flexitariërs

Volgens Natuur & Milieu weten veel mensen niet hoe vleesvervangers smaken of hoe ze die moeten verwerken in hun gerechten. Daarom krijgt iedereen ook een recept mee voor een vleesloze maaltijd. Nog volgens de stichting is 87 procent van de Nederlanders een flexitariër, iemand die één keer per week geen vlees eet bij de maaltijd. Dat heeft vooral met variatie te maken en pas daarna met gezondheid, dierenwelzijn en milieu.

 

De vleesvervanger van Vivera wordt gemaakt op basis van lupine, die lokaal geteeld wordt. Elke klant die een flesje woksaus van Conimex koopt, krijgt een portie om zelf thuis uit te proberen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.