Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen | RetailDetail

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

De Plus-supermarkten hebben een goed jaar achter de rug. De autonome omzetgroei bedroeg 3,1 procent, waarbij vooral de eerder naar de nieuwe formule verbouwde vestigingen het goed deden.

Nettowinst verdrievoudigt

Het rendement van de supermarktketen kreeg ook een flinke impuls: de nettowinst verdrievoudigde naar 11,3 miljoen euro. De consumentenomzet nam toe met 2,9 procent (naar 1,97 miljard euro), wat nog steeds sneller is dan de markt. Door de sluiting van tien onrendabele winkels en de opening van twee nieuwe vestigingen bedroeg het totale aantal winkels eind 2011 nog 259. Vanwege de economische omstandigheden verwacht Plus voor dit jaar weinig omzetgroei.

 

Plus is een formule die vrijwel louter met zelfstandige ondernemers werkt. In 2011 zag eigenaar Sperwer Groep de laatste kans op een grote ondernemersalliantie met C1000 verdampen, nadat deze formule door Jumbo was overgenomen. Sperwer is een coöperatie, waarin alle ondernemers een aandeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.