Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen | RetailDetail

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

De Plus-supermarkten hebben een goed jaar achter de rug. De autonome omzetgroei bedroeg 3,1 procent, waarbij vooral de eerder naar de nieuwe formule verbouwde vestigingen het goed deden.

Nettowinst verdrievoudigt

Het rendement van de supermarktketen kreeg ook een flinke impuls: de nettowinst verdrievoudigde naar 11,3 miljoen euro. De consumentenomzet nam toe met 2,9 procent (naar 1,97 miljard euro), wat nog steeds sneller is dan de markt. Door de sluiting van tien onrendabele winkels en de opening van twee nieuwe vestigingen bedroeg het totale aantal winkels eind 2011 nog 259. Vanwege de economische omstandigheden verwacht Plus voor dit jaar weinig omzetgroei.

 

Plus is een formule die vrijwel louter met zelfstandige ondernemers werkt. In 2011 zag eigenaar Sperwer Groep de laatste kans op een grote ondernemersalliantie met C1000 verdampen, nadat deze formule door Jumbo was overgenomen. Sperwer is een coöperatie, waarin alle ondernemers een aandeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.