Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

De Plus-supermarkten hebben een goed jaar achter de rug. De autonome omzetgroei bedroeg 3,1 procent, waarbij vooral de eerder naar de nieuwe formule verbouwde vestigingen het goed deden.

Nettowinst verdrievoudigt

Het rendement van de supermarktketen kreeg ook een flinke impuls: de nettowinst verdrievoudigde naar 11,3 miljoen euro. De consumentenomzet nam toe met 2,9 procent (naar 1,97 miljard euro), wat nog steeds sneller is dan de markt. Door de sluiting van tien onrendabele winkels en de opening van twee nieuwe vestigingen bedroeg het totale aantal winkels eind 2011 nog 259. Vanwege de economische omstandigheden verwacht Plus voor dit jaar weinig omzetgroei.

 

Plus is een formule die vrijwel louter met zelfstandige ondernemers werkt. In 2011 zag eigenaar Sperwer Groep de laatste kans op een grote ondernemersalliantie met C1000 verdampen, nadat deze formule door Jumbo was overgenomen. Sperwer is een coöperatie, waarin alle ondernemers een aandeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top