Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

Plus-supermarkten zien nettowinst verdrievoudigen

De Plus-supermarkten hebben een goed jaar achter de rug. De autonome omzetgroei bedroeg 3,1 procent, waarbij vooral de eerder naar de nieuwe formule verbouwde vestigingen het goed deden.

Nettowinst verdrievoudigt

Het rendement van de supermarktketen kreeg ook een flinke impuls: de nettowinst verdrievoudigde naar 11,3 miljoen euro. De consumentenomzet nam toe met 2,9 procent (naar 1,97 miljard euro), wat nog steeds sneller is dan de markt. Door de sluiting van tien onrendabele winkels en de opening van twee nieuwe vestigingen bedroeg het totale aantal winkels eind 2011 nog 259. Vanwege de economische omstandigheden verwacht Plus voor dit jaar weinig omzetgroei.

 

Plus is een formule die vrijwel louter met zelfstandige ondernemers werkt. In 2011 zag eigenaar Sperwer Groep de laatste kans op een grote ondernemersalliantie met C1000 verdampen, nadat deze formule door Jumbo was overgenomen. Sperwer is een coöperatie, waarin alle ondernemers een aandeel hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top