Plus test ambachtelijke slager op winkelvloer | RetailDetail

Plus test ambachtelijke slager op winkelvloer

Plus test ambachtelijke slager op winkelvloer

Supermarktketen Plus herintroduceert in de toekomst mogelijk weer een ambachtelijke slager op de winkelvloer. In een aantal winkels loopt al een test, waarbij medewerkers met een speciale opleiding klanten kunnen informeren en adviseren.

Pilot ambachtelijke slager

De supermarkt voert op dit moment een test uit in een aantal winkels, schrijft Distrifood. Die kadert in een groter project om meerdere versafdelingen onder de loep te nemen. Zo is de eigen vleeswarenlijn ‘PLUS Puur van Smaak’ uitgebreid van 12 naar 34 stuks. Aan het assortiment zijn onder andere boterhamworst in blik, gerookte bacon en Serranoham toegevoegd. 

 

Ook rolde de keten afgelopen maanden de nieuwe broodlijn Korelanders Rustiek uit over al haar vestigingen. Deze desembroden bevatten geen e-nummers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.