PLUS test nieuwe prijsmodule | RetailDetail

PLUS test nieuwe prijsmodule

PLUS test nieuwe prijsmodule

Supermarktketen PLUS gaat in de winkels van vijf ondernemers een nieuwe prijsmodule testen, die de prijzen van groenten, fruit, vlees en huismerken vergelijkt met lokale concurrenten en ze daarna gelijk trekt.

Praktijktest in Huizen

Bij de eerste proeflocatie in Huizen is alvast alles in gereedheid gebracht. Zo hangt er een groot prijsscherm boven de agf-afdeling en zijn een boel prijsbordjes vervangen door digitale versies, waardoor de prijs constant kan aangepast worden. Ook boven de vleesafdeling hangt een prijsscherm waar de prijzen steeds worden aangepast aan die van de lokale concurrenten.

 

De komende twee maanden zal het systeem ook ingevoerd worden in de andere vier winkels. "Je kan simulaties uitvoeren tot je een ons weegt, maar je wil op een gegeven moment weten wat er in de praktijk gebeurt. Wordt de klant hierdoor voller, wat we wel beogen, dan is de impact op de marge weer beperkt", zegt Peter van Mourik aan Levensmiddelenkrant. De voormalige aankoopdirecteur bij C1000 werd aangetrokken om het project uit te werken.

 

Met het nieuwe systeem hoopt PLUS vooral sterker te staan met zijn prijzen in bepaalde segmenten. "PLUS staat bekend als een vriendelijke formule, een ideale schoonzoon zou je kunnen zeggen. Op prijs mag het in sommige marktgebieden best wat steviger, maar het is geen organisatie van branieschoppers. De communicatie is heel feitelijk met een rationele boodschap: wij checken de prijzen. Iedereen doet het, maar de klant ziet het niet altijd."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.