Plus wil online aanbod snel uitbreiden | RetailDetail

Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Supermarktketen Plus wil zijn online aanbod sneller uitbreiden en hoopt tegen eind 2017 dat alle 262 supermarkten van de keten online bestellingen zullen aanbieden. Momenteel is dat het geval bij 160 winkels.

Verlieslatend, maar trekt wel klanten

In 2015 was die online verkoop al goed voor 2 procent van de totale omzet van ruim 2,2 miljard euro. Jan Brouwer, algemeen directeur van Plus, wil echter dat het online aanbod de komende jaren sterk uitbreidt. De keten wil daarbij ook sterk inzetten op het leveren van boodschappen: “Plus heeft honderd afhaalpunten, maar we zijn erachter gekomen dat mensen hun boodschappen toch vaak thuis willen ontvangen”, zegt Brouwer aan het FD.

 

Die leveringen worden voorlopig allemaal in de winkels zelf klaargemaakt. Zo kunnen klanten ook het lokale aanbod bestellen en kunnen ze profiteren van een snellere levering. In de toekomst wil Plus ook een centraal distributiepunt openen, waardoor klanten zullen kunnen kiezen tussen de snelle, lokale levering of de goedkopere levering vanuit het distributiecentrum.

 

De webshop is voorlopig nog wel verlieslatend, maar Plus blijft er desondanks stevig in investeren. “Het is een verlieslatende activiteit, maar wel een die nieuwe klanten oplevert. We zijn niet de enige of eerste online aanbieder. Maar onderschat niet hoe populair de lokale producten in onze supermarkten zijn.”

 

Ook in de winkels probeert Plus nog steeds meer klanten te trekken. Zo wordt het aanbod fair trade producten verder uitgebreid en worden de afdelingen voor groenten en fruit en voor brood vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.