Plus zet in op snelle levering aan huis | RetailDetail

Plus zet in op snelle levering aan huis

Plus zet in op snelle levering aan huis

Plus gaat de komende jaren inzetten op een snelle levering aan huis. Niet meteen om er veel mee te verdienen, wel omdat dit het imago van de supermarktketen versterkt.

Snelste wint

Plus doet al aan thuislevering - wie vandaag bestelt, krijgt zijn aankopen nog vandaag of morgen thuis geleverd - maar wellicht kunnen de leveringstermijnen nog worden verkort, zei topman Jan Brouwer in een gesprek met BNR. Wie het snelst bij de klant aan de deur kan staan, geniet immers een concurrentieel voordeel. Het kan bovendien het imago van Plus versterken, en dat is waarover het de topman van de supermarktketen te doen is.

 

Brouwer verwacht niet veel te verdienen aan de snelle leveringen. Vooral de laatste kilometers zijn duur, weet hij. Vandaag levert Plus aan huis als de bestelling minstens 25 euro groot is. Afhankelijk van het gekozen tijdstip, kost de dienstverlening dan 6 euro of 7,5 euro.

 

Afhaalpunten hebben beperkt succes

Klanten kunnen ook kiezen om hun goederen zelf af te halen. Dan betalen ze, afhankelijk van de gekozen dag en het gekozen tijdstip, 2 euro of 3 euro. Dat is weliswaar goedkoper, maar toch gaat de voorkeur van de consument uit naar thuislevering.

 

Via een winkelzoeker op de website van de keten kunnen consumenten zien welke winkelier hun goederen aan huis bezorgt en waar zich afhaalpunten bevinden. Zo’n 60 à 70 winkels hebben er één. Plus groepeert 218 ondernemers met 255 supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.