PLUS ziet omzet en winst stijgen | RetailDetail

PLUS ziet omzet en winst stijgen

PLUS ziet omzet en winst stijgen

Supermarktketen PLUS heeft in 2013 meer dan degelijke cijfers kunnen voorleggen voor het volledige voorbije boekjaar. Zowel de omzet als de winst stegen voor de keten.

Winkels omgebouwd naar nieuw concept

"PLUS heeft een goed jaar achter de rug. Ondanks uitdagende marktomstandigheden is PLUS erin geslaagd de resultaten verder te verbeteren", zegt algemeen directeur Jan Brouwer in een persbericht. De nettowinst van PLUS steeg met 12,3 procent naar 7,3 miljoen euro. In 2012 kwam de nettowinst uit op 6,5 procent.

 

De omzet is voor de supermarktketen met één procent gestegen naar 1,988 miljard euro, mede dankzij de ombouw van 48 winkels naar het concept 'PLUS nieuwe generatie'. Bij de nieuw omgebouwde winkels was er immers een omzetgroei van meer dan 10 procent. In totaal zijn er al 114 winkels omgebouwd.

 

Voor 2014 zal PLUS zich vooral blijven focussen op de ombouw van de PLUS-filialen naar het nieuwe concept: tegen eind 2015 moeten de overige filialen ook omgebouwd worden. Een vooruitzicht over de resultaten van 2014 wil het bedrijf niet bekendmaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.