Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels | RetailDetail

Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels

Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels

Supermarktketen Poiesz heeft de toestemming gekregen van de Autoriteit Consument & Markt om vier supermarkten van C1000 en één van Jumbo over te nemen. Al het personeel zal meeverhuizen.

"Mededinging niet in gedrang"

Poiesz maakte op 28 juli al bekend dat het een overeenkomst had bereikt met Jumbo omtrent de overname van de vijf supermarkten. De mededingingsautoriteit zegt nu dat het geen bezwaar heeft tegen de overname, aangezien het geen reden heeft om aan te nemen dat de mededinging daarmee in het gedrang komt.

 

Poiesz neemt niet enkel de vijf supermarkten over: Poiesz Vastgoed heeft ook een overeenkomst voor de aankoop van drie panden waar de supermarkten gevestigd zijn en ook vijf slijterijen zijn in de deal betrokken. Uiterlijk 1 mei 2015 moet de overname volledig afgerond zijn. In 2010 nam Poiesz ook al zeven filialen van Jumbo over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.