Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels | RetailDetail

Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels

Poiesz krijgt toestemming voor overname C1000-winkels

Supermarktketen Poiesz heeft de toestemming gekregen van de Autoriteit Consument & Markt om vier supermarkten van C1000 en één van Jumbo over te nemen. Al het personeel zal meeverhuizen.

"Mededinging niet in gedrang"

Poiesz maakte op 28 juli al bekend dat het een overeenkomst had bereikt met Jumbo omtrent de overname van de vijf supermarkten. De mededingingsautoriteit zegt nu dat het geen bezwaar heeft tegen de overname, aangezien het geen reden heeft om aan te nemen dat de mededinging daarmee in het gedrang komt.

 

Poiesz neemt niet enkel de vijf supermarkten over: Poiesz Vastgoed heeft ook een overeenkomst voor de aankoop van drie panden waar de supermarkten gevestigd zijn en ook vijf slijterijen zijn in de deal betrokken. Uiterlijk 1 mei 2015 moet de overname volledig afgerond zijn. In 2010 nam Poiesz ook al zeven filialen van Jumbo over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.