Poiesz rekent op extra C1000-buit | RetailDetail

Poiesz rekent op extra C1000-buit

Poiesz rekent op extra C1000-buit

Algemeen directeur Piet Smit van de noordelijke supermarktketen Poiesz verwacht dat er de komende periode nog C1000-winkels in de regio te koop komen. Als dit het geval is, heeft Poiesz wel interesse in een overname.

Moeilijke regio voor omzetdoelen

De van oorsprong Friese supermarktketen viert dit jaar het negentigjarige bestaan en investeert volop in de formule. Eerder dit jaar nam de keten ook al een winkel over van Dirk van den Broek, dat zich uit de regio terugtrekt. Dat laatste verbaast Smit niet, omdat veel spelers in het moeilijke gebied hun streefomzet niet halen. In een interview met Levensmiddelenkrant klinkt het zo: "Wij anticiperen beter dan andere partijen op deze specifieke marktomgeving en weten met onze winkels goed te verdienen."

 

Volgens Smit heeft C1000 een sterke positie in het noorden, eentje die voor overnemende partijen lastig over te nemen is. "Wie het ook overneemt heeft het lastig om die klant op dezelfde manier vast te houden. Ik verwacht dat er C1000-winkels op de markt komen. Wij zijn dan altijd bereid te helpen", aldus Smit. Andere media hebben uitgebreid geschreven over de problemen die in ieder geval Albert Heijn ondervindt met de overgenomen C1000-winkels in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.