Poiesz rekent op extra C1000-buit

Poiesz rekent op extra C1000-buit

Algemeen directeur Piet Smit van de noordelijke supermarktketen Poiesz verwacht dat er de komende periode nog C1000-winkels in de regio te koop komen. Als dit het geval is, heeft Poiesz wel interesse in een overname.

Moeilijke regio voor omzetdoelen

De van oorsprong Friese supermarktketen viert dit jaar het negentigjarige bestaan en investeert volop in de formule. Eerder dit jaar nam de keten ook al een winkel over van Dirk van den Broek, dat zich uit de regio terugtrekt. Dat laatste verbaast Smit niet, omdat veel spelers in het moeilijke gebied hun streefomzet niet halen. In een interview met Levensmiddelenkrant klinkt het zo: "Wij anticiperen beter dan andere partijen op deze specifieke marktomgeving en weten met onze winkels goed te verdienen."

 

Volgens Smit heeft C1000 een sterke positie in het noorden, eentje die voor overnemende partijen lastig over te nemen is. "Wie het ook overneemt heeft het lastig om die klant op dezelfde manier vast te houden. Ik verwacht dat er C1000-winkels op de markt komen. Wij zijn dan altijd bereid te helpen", aldus Smit. Andere media hebben uitgebreid geschreven over de problemen die in ieder geval Albert Heijn ondervindt met de overgenomen C1000-winkels in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top