Poiesz rekent op extra C1000-buit | RetailDetail

Poiesz rekent op extra C1000-buit

Poiesz rekent op extra C1000-buit

Algemeen directeur Piet Smit van de noordelijke supermarktketen Poiesz verwacht dat er de komende periode nog C1000-winkels in de regio te koop komen. Als dit het geval is, heeft Poiesz wel interesse in een overname.

Moeilijke regio voor omzetdoelen

De van oorsprong Friese supermarktketen viert dit jaar het negentigjarige bestaan en investeert volop in de formule. Eerder dit jaar nam de keten ook al een winkel over van Dirk van den Broek, dat zich uit de regio terugtrekt. Dat laatste verbaast Smit niet, omdat veel spelers in het moeilijke gebied hun streefomzet niet halen. In een interview met Levensmiddelenkrant klinkt het zo: "Wij anticiperen beter dan andere partijen op deze specifieke marktomgeving en weten met onze winkels goed te verdienen."

 

Volgens Smit heeft C1000 een sterke positie in het noorden, eentje die voor overnemende partijen lastig over te nemen is. "Wie het ook overneemt heeft het lastig om die klant op dezelfde manier vast te houden. Ik verwacht dat er C1000-winkels op de markt komen. Wij zijn dan altijd bereid te helpen", aldus Smit. Andere media hebben uitgebreid geschreven over de problemen die in ieder geval Albert Heijn ondervindt met de overgenomen C1000-winkels in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.