Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Het keukenloze pop-uprestaurant van Bavaria en Thuisbezorgd.nl in Amsterdam is een groot succes geworden: alle avonden was het restaurant volgeboekt. Het ging om een eenmalige actie, die slechts vier dagen duurde.

Het beste van alle keukens

De bijzondere eetgelegenheid had geen keuken, maar wel Bavaria en andere drankjes. Gasten konden hun keuze maken uit een menu, samengesteld op basis van de vijf best gewaardeerde restaurants van Thuisbezorgd.nl (door trendwatcher Herman Konings in het retaildetail Magazine overigens onlangs nog "één van dé trends van 2013" genoemd). Het restaurantpersoneel gaf de bestellingen dan via die site door.

 

De bestelde maaltijden werden met een scooter afgeleverd via een speciaal aangelegde baan door het restaurant. De gasten konden zo de keuken kiezen waar ze zin in hadden, of dat nu Italiaans, Spaans, Grieks, Thais, Japans of Turks was.

 

Het eten kwam weliswaar van de afhaalrestaurants, maar de gasten zaten wel in een echt restaurant. Ze konden drankjes bestellen en kregen vooraf een broodje. Na aflevering van de bestelling werd het eten geserveerd in de bekende bakjes, waarin het werd bezorgd.

 

Eenmalig... of toch niet?

Bavaria zegt dat het om een ludieke actie gaat en dat het niet in de verwachting ligt hier een vervolg aan te geven. Toch bekende woordvoerdster Inge van der Heijden: "We hebben wel gezien dat een dergelijke constructie heel goed werkt en dan denk je stiekem: zullen we het nog eens doen? Maar vooralsnog komt er geen vervolg. We richten ons liever op nieuwe unieke acties."

Tags: