Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Het keukenloze pop-uprestaurant van Bavaria en Thuisbezorgd.nl in Amsterdam is een groot succes geworden: alle avonden was het restaurant volgeboekt. Het ging om een eenmalige actie, die slechts vier dagen duurde.

Het beste van alle keukens

De bijzondere eetgelegenheid had geen keuken, maar wel Bavaria en andere drankjes. Gasten konden hun keuze maken uit een menu, samengesteld op basis van de vijf best gewaardeerde restaurants van Thuisbezorgd.nl (door trendwatcher Herman Konings in het retaildetail Magazine overigens onlangs nog "één van dé trends van 2013" genoemd). Het restaurantpersoneel gaf de bestellingen dan via die site door.

 

De bestelde maaltijden werden met een scooter afgeleverd via een speciaal aangelegde baan door het restaurant. De gasten konden zo de keuken kiezen waar ze zin in hadden, of dat nu Italiaans, Spaans, Grieks, Thais, Japans of Turks was.

 

Het eten kwam weliswaar van de afhaalrestaurants, maar de gasten zaten wel in een echt restaurant. Ze konden drankjes bestellen en kregen vooraf een broodje. Na aflevering van de bestelling werd het eten geserveerd in de bekende bakjes, waarin het werd bezorgd.

 

Eenmalig... of toch niet?

Bavaria zegt dat het om een ludieke actie gaat en dat het niet in de verwachting ligt hier een vervolg aan te geven. Toch bekende woordvoerdster Inge van der Heijden: "We hebben wel gezien dat een dergelijke constructie heel goed werkt en dan denk je stiekem: zullen we het nog eens doen? Maar vooralsnog komt er geen vervolg. We richten ons liever op nieuwe unieke acties."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top