Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Pop-uprestaurant Bavaria en Thuisbezorgd.nl groot succes

Het keukenloze pop-uprestaurant van Bavaria en Thuisbezorgd.nl in Amsterdam is een groot succes geworden: alle avonden was het restaurant volgeboekt. Het ging om een eenmalige actie, die slechts vier dagen duurde.

Het beste van alle keukens

De bijzondere eetgelegenheid had geen keuken, maar wel Bavaria en andere drankjes. Gasten konden hun keuze maken uit een menu, samengesteld op basis van de vijf best gewaardeerde restaurants van Thuisbezorgd.nl (door trendwatcher Herman Konings in het retaildetail Magazine overigens onlangs nog "één van dé trends van 2013" genoemd). Het restaurantpersoneel gaf de bestellingen dan via die site door.

 

De bestelde maaltijden werden met een scooter afgeleverd via een speciaal aangelegde baan door het restaurant. De gasten konden zo de keuken kiezen waar ze zin in hadden, of dat nu Italiaans, Spaans, Grieks, Thais, Japans of Turks was.

 

Het eten kwam weliswaar van de afhaalrestaurants, maar de gasten zaten wel in een echt restaurant. Ze konden drankjes bestellen en kregen vooraf een broodje. Na aflevering van de bestelling werd het eten geserveerd in de bekende bakjes, waarin het werd bezorgd.

 

Eenmalig... of toch niet?

Bavaria zegt dat het om een ludieke actie gaat en dat het niet in de verwachting ligt hier een vervolg aan te geven. Toch bekende woordvoerdster Inge van der Heijden: "We hebben wel gezien dat een dergelijke constructie heel goed werkt en dan denk je stiekem: zullen we het nog eens doen? Maar vooralsnog komt er geen vervolg. We richten ons liever op nieuwe unieke acties."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top