Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht | RetailDetail

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Vanmiddag opent speltbakkerij De Bisschopsmolen een pop-upstreekmarkt in het voormalige V&D-pand in Maastricht. De Maastrichtse bakkerij start Van Streek, een markt met lokale en regionale producten.

 

Streekmarkt

De pop-up in het voormalige La Place-restaurant op de begane grond van de V&D aan de Grote Staat zal deze zomer open zijn en richt zich voornamelijk op verkoop van producten uit de regio. Er is ook een restaurant voorzien.

 

Van Streek is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Lutio-eigenaar Bram Brekelmans: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place-ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.”

 

De Bisschopsmolen bakt in een grote oven midden in het pand dagelijks broden, vlaaien, worstenbroodjes, hartige broden en pizza’s. Bakker Frank van Eerd, eigenaar van De Bisschopsmolen, was bij V&D in Maastricht jaren geleden betrokken bij de opzet van de Le Marché du Monde-restaurants. De warenhuisketen telde indertijds zes van deze restaurants in Maastricht, Utrecht, Haarlem, Groningen, Rotterdam en Hazeldonk bij Breda. Van Eerd was als foodmanager eveneens betrokken bij het La Place-concept. Hij werkte er mee aan de opzet van een biologisch broodassortiment.

 

"Ik had nooit kunnen bedenken ooit nog op deze plek als eigen ondernemer terug te komen", vertelt hij aan Bakkerswereld. "Samen met mijn team grijp ik deze kans dan ook met beide handen aan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met streekproducenten een succes te maken van Van Streek. Door onze krachten te bundelen kunnen we op een kostbare AA-locatie veel bezoekers en passanten kennis laten maken met onze streekproducten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.