Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht | RetailDetail

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Vanmiddag opent speltbakkerij De Bisschopsmolen een pop-upstreekmarkt in het voormalige V&D-pand in Maastricht. De Maastrichtse bakkerij start Van Streek, een markt met lokale en regionale producten.

 

Streekmarkt

De pop-up in het voormalige La Place-restaurant op de begane grond van de V&D aan de Grote Staat zal deze zomer open zijn en richt zich voornamelijk op verkoop van producten uit de regio. Er is ook een restaurant voorzien.

 

Van Streek is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Lutio-eigenaar Bram Brekelmans: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place-ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.”

 

De Bisschopsmolen bakt in een grote oven midden in het pand dagelijks broden, vlaaien, worstenbroodjes, hartige broden en pizza’s. Bakker Frank van Eerd, eigenaar van De Bisschopsmolen, was bij V&D in Maastricht jaren geleden betrokken bij de opzet van de Le Marché du Monde-restaurants. De warenhuisketen telde indertijds zes van deze restaurants in Maastricht, Utrecht, Haarlem, Groningen, Rotterdam en Hazeldonk bij Breda. Van Eerd was als foodmanager eveneens betrokken bij het La Place-concept. Hij werkte er mee aan de opzet van een biologisch broodassortiment.

 

"Ik had nooit kunnen bedenken ooit nog op deze plek als eigen ondernemer terug te komen", vertelt hij aan Bakkerswereld. "Samen met mijn team grijp ik deze kans dan ook met beide handen aan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met streekproducenten een succes te maken van Van Streek. Door onze krachten te bundelen kunnen we op een kostbare AA-locatie veel bezoekers en passanten kennis laten maken met onze streekproducten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.