Populairiteit vegetarische producten blijft groeien

Populairiteit vegetarische producten blijft groeien

Populairiteit vegetarische producten blijft groeien

In aanloop naar de Wereldveggiedag op 1 oktober heeft Delhaize vrijgegeven dat de verkoop van vegetarische producten het afgelopen jaar opnieuw met vijf procent is gestegen. Nochtans blijft het aantal vegetariërs stabiel.

Opmars flexitariërs

Het aantal Belgische flexitariërs, mensen die één of meerdere dagen per week geen vlees eten, stijgt echter wel. Flexitariërs zijn ondertussen al goed voor 80% van de verkoop van vegetarische producten bij Delhaize. Ook de verkoop van veganistische producten is het afgelopen jaar met 20% gestegen.

 

Vegetariërs en flexitariërs maken wel andere keuzes bij het kiezen van vegetarische producten: vegetariërs koken vaker met basisproducten, zoals tofu, granen, groenten en peulvruchten, terwijl flexitariërs hun vlees vervangen door plantaardige eiwitten, zoals onder andere een granenburger.

 

Om te kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar vegetarische producten heeft Delhaize in september twee nieuwe producten gelanceerd. Zo is er een nieuwe bio veggieburger met rode biet, amandel en Belgische quinoa en ook een bio veggieburger hennep-kale. Beide burgers zijn van het merk Delhaize en worden gemaakt met zoveel mogelijk producten van Belgische oorsprong.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.