Pralibel opent nieuwe franchisewinkel in Parijs

Pralibel vindt nu ook de weg naar Parijs

Pralibel vindt nu ook de weg naar Parijs

De Belgische chocoladeketen Pralibel heeft dinsdag een nieuwe franchisewinkel geopend in Parijs. Het is de achttiende Franse vestiging voor de keten, die vorig jaar werd overgenomen door Chocolaterie Ickx uit Essen bij Antwerpen.

Nieuw elan

Na de voorbije maanden pralinewinkels te hebben geopend in Lyon, Nantes en Compiègne is Pralibel nu ook geland in Parijs. De nieuwste franchisewinkel opende dinsdag de deuren en brengt het totaal bij onze zuiderburen nu op achttien.

 

Ook in eigen land kreeg Pralibel sinds de overname door Chocolaterie Ickx (tevens eigenaar van de Nederlandse groothandel Dragee en importbedrijf Rosenberg) een nieuw elan: in november startte Pralibel een tiende Belgische winkel, meer bepaald in Sint-Truiden, en volgens de collega’s van Franchising Belgium staan er dit jaar nog een aantal openingen op de agenda. Alles samen telt de groep nu een dertigtal winkels, waaronder zelfs eentje in Marokko en in Tunesië.

 

Pralibel, dat in 1993 werd opgericht en in 2008 zijn eerste stappen zette in de franchisewereld, gaat eigenlijk terug op een kleine artisanale chocolaterie in het Brusselse, halfweg vorige eeuw. Vandaag produceert en verkoopt de groep naar eigen zeggen ruim 200 verschillende pralines, goed voor een productie van tien ton per dag. Die productie is intussen “semi-artisanaal”, wat betekent dat “elke praline nog met de hand wordt afgewerkt. Daardoor krijgen ze hun unieke uitzicht”, klinkt het op de website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.