Pret a Manger verkocht aan eigenaar Douwe Egberts | RetailDetail

Pret a Manger verkocht aan eigenaar Douwe Egberts

Pret a Manger verkocht aan eigenaar Douwe Egberts
Foto: pio3 / Shutterstock.com

De broodjesformule Pret a Manger komt voor ruim 1,7 miljard euro in handen van JAB, de groep achter ook Douwe Egberts en Krispy Kreme. Samen wil de groep inzetten op internationale groei.

 

Versnelde internationale expansie

Pret a Manger, de Britse broodjesketen met zo’n 530 vestigingen wereldwijd, is door de privé-investeerdersgroep Bridgepoint verkocht aan JAB Holdings. Dat investeringsvehikel is eigendom van de Duitse familie Reimann – de rijkste familie van het land – en investeert de laatste jaren sterk in koffie en alles wat daar mee te maken heeft. Zo kocht het ook al koffiemerken Douwe Egberts, Kenco en Tassimo, naast donutketen Krispy Kreme.


“We zijn erg enthousiast om met Pret en zijn getalenteerde team samen te gaan werken om het buitengewone groeiverhaal verder te zetten”, zegt Olivier Goudet, CEO van JAB, over de deal. De broodjesketen heeft vooral in luchthavens en stations vestigingen, maar voerde de voorbije jaren het expansietempo op: alleen al vorig jaar opende Pret a Manger 50 vestigingen. 


Pret a Manger wil ook graag in de Verenigde Staten groeien, maakte voormalige eigenaar Bridgepoint eerder al bekend. Het overwoog daarom een beursnotering op de New Yorkse beurs, vooraleer er sprake was van een overname. Vandaag realiseert de broodjesketen ongeveer een miljard euro omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.