Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten | RetailDetail

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten
Shutterstock

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Nieuwsgierige klanten

Eind vorige maand maakte Amazon bekend dat het de prijzen van een reeks producten bij Whole Foods met onmiddellijke ingang zou verlagen. Bij sommige producten ging het over bijna een halvering van de prijs. Die strategie heeft in de eerste dagen alvast zijn vruchten afgeworpen, want volgens marktonderzoeker Foursquare Labs kwamen er gemiddeld 25% meer klanten over de vloer bij Whole Foods. Bij sommige winkels liep dat zelfs op tot 35%.

 

De sterke stijging is vooral te danken aan de hoeveelheid publiciteit die de prijsverlagingen kregen, wat de nieuwsgierigheid van heel wat consumenten prikkelde. Het blijft nu echter afwachten of de prijzen ook echt laag genoeg zijn, waardoor die nieuwsgierige klanten ook in de toekomst hun weg naar Whole Foods vinden. Het is alvast een eerste positief signaal voor Amazon, dat met Whole Foods zijn eerste grote stappen zet in de wereld van fysieke supermarkten.

 

Ook online ziet Amazon de voordelen van de overname, waarbij het 2.000 artikelen van het merk Whole Foods 365 Everyday ook beschikbaar maakte op de eigen webshop. Een groot deel van de populairste items waren daarbij al snel uitverkocht. In de eerste week zou er naar schatting een half miljoen dollar aan Whole Foods-producten verkocht zijn bij Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.