Prik & Tik breekt Waalse markt open | RetailDetail

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Drankenketen Prik&Tik ziet haar aantal leden in Wallonië stijgen van twee naar elf, dankzij een samenwerkingsovereenkomst met Négoboissons. De organisatie ambieert een nationale dekking.

 

Aankoopkracht

Een organisatie als Prik&Tik moet het hebben van zijn aankoopkracht, zegt afgevaardigd bestuurder Jan Dalemans: “Hoe groter onze omzet is, hoe scherper we kunnen inkopen, en dat is positief zowel voor de prijzen die de consument betaalt in onze winkels, als voor de marges van onze leden-aandeelhouders.” Het openbreken van de Waalse markt is één van de groeipijlers, naast het aantrekken van nieuwe leden in Vlaanderen, de uitbouw van de onlineshop en het versterken van het B2B-marktsegment.

 

“De voorbije maanden traden drie grote nieuwe winkels in Lokeren, Melle en Wilrijk toe tot onze organisatie. Vandaag zetten we een belangrijke stap richting Wallonië. De negen nieuwe leden in de provincie Henegouwen zullen we stapsgewijs in onze organisatie integreren, eerst qua aankoopcondities, nadien ook qua branding.”

 

Vandaag groepeert Prik&Tik 115 drankenhandelaars, die ongeveer 6.000 verkooppunten beleveren en negentig winkels uitbaten. De organisatie Négoboissons belevert horeca in Henegouwen en baat negen drankenwinkels uit, die samen goed zijn voor een omzet van 23 miljoen euro en een debiet van 110.000 hectoliter. De winkels zijn gevestigd in Bergen, Binche, Chapelle-Lez-Herlaimont, Charleroi, Doornik, La Louvière, Moeskroen, Saint-Symphorien en Thuin.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.