Prik & Tik breekt Waalse markt open | RetailDetail

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Prik&Tik breekt Waalse markt open

Drankenketen Prik&Tik ziet haar aantal leden in Wallonië stijgen van twee naar elf, dankzij een samenwerkingsovereenkomst met Négoboissons. De organisatie ambieert een nationale dekking.

 

Aankoopkracht

Een organisatie als Prik&Tik moet het hebben van zijn aankoopkracht, zegt afgevaardigd bestuurder Jan Dalemans: “Hoe groter onze omzet is, hoe scherper we kunnen inkopen, en dat is positief zowel voor de prijzen die de consument betaalt in onze winkels, als voor de marges van onze leden-aandeelhouders.” Het openbreken van de Waalse markt is één van de groeipijlers, naast het aantrekken van nieuwe leden in Vlaanderen, de uitbouw van de onlineshop en het versterken van het B2B-marktsegment.

 

“De voorbije maanden traden drie grote nieuwe winkels in Lokeren, Melle en Wilrijk toe tot onze organisatie. Vandaag zetten we een belangrijke stap richting Wallonië. De negen nieuwe leden in de provincie Henegouwen zullen we stapsgewijs in onze organisatie integreren, eerst qua aankoopcondities, nadien ook qua branding.”

 

Vandaag groepeert Prik&Tik 115 drankenhandelaars, die ongeveer 6.000 verkooppunten beleveren en negentig winkels uitbaten. De organisatie Négoboissons belevert horeca in Henegouwen en baat negen drankenwinkels uit, die samen goed zijn voor een omzet van 23 miljoen euro en een debiet van 110.000 hectoliter. De winkels zijn gevestigd in Bergen, Binche, Chapelle-Lez-Herlaimont, Charleroi, Doornik, La Louvière, Moeskroen, Saint-Symphorien en Thuin.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.