Prinsen Food Group neemt Duits bedrijf over | RetailDetail

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over
Shutterstock

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Samen 125 miljoen euro omzet

Met de overname van Gustav Berning wil Prinsen vooral nieuwe stappen zetten in Azië en Noord-Amerika. Daar is het amper aanwezig, terwijl het in Europa zelf een stuk sterker staat dan Berning. “We zijn complementair aan elkaar”, zegt Alexander Collot d’Escury, CEO van het nieuw gevormde Prinsen-Berning. Hij voegt er aan toe dat de combinatie een one-stop-shop moet worden, waar klanten terecht kunnen voor voeding in poeder- en reepvorm. 

 

Samen vormen ze wereldwijd een belangrijke speler op vlak van voedingsmiddelen met een focus op diëten, sport en welness, voornamelijk verrijkt met proteïnes. 

 

Binnen het nieuwe bedrijf is investeringsmaatschappij Bencis Capital Partners de meerderheidsaandeelhouder. Een tiental managers van Prinsen beheert het overgebleven minderheidsaandeel.

 

Bencis voegde vorig jaar in september Prinsen nog samen met Koninklijke Buisman, dat koffiedranken en kleur- en smaakstoffen produceert. Die combinatie vormde de Prinsen Food Group, goed voor 75 miljoen euro omzet. Berning voegt daar nu nog eens 50 miljoen euro omzet aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.