Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever | RetailDetail

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever
Shutterstock

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Doel bereikt

Unilever was al langer op zoek naar een overnemer voor de margarines: door die verkoop wil het een aantal aandeelhouders tevredenstellen, die willen dat het Brits-Nederlandse bedrijf meer winst op korte termijn weet te maken. Met een prijs van 6,8 miljard euro heeft Unilever in ieder geval zijn doel bereikt, want het bedrijf hoopte op een verkoopprijs tussen 6 en 7 miljard euro.

 

KKR was een van de drie investeringsbedrijven die nog in de running waren voor de overname van de margarines, naast Apollo en CVC. Het is nu wel nog af te wachten of KKR geld weet te verdienen met de margarines, want de markt voor margarines daalt al jaren vanwege een slecht imago en een verbeterd imago van echte boter. Het zal dus eerst flink moeten investeren in innovatie en productontwikkeling voor er echt sprake kan zijn van grote winsten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.