Quetzal opent eerste Nederlandse chocoladebar | RetailDetail

Quetzal opent eerste Nederlandse chocoladebar

Quetzal opent eerste Nederlandse chocoladebar

Op 1 september opent in Amersfoort de eerste Quetzal Chocoladebar in Nederland, die duurzaam geproduceerde chocoladeproducten brengt. De Belgische franchiseformule wil nog dit jaar in Nederland drie tot vijf locaties openen.

Uitrollen naar grote steden

De vestiging aan de Amersfoortse Kamperbinnenpoort is in handen van franchisenemer Bob van der Heul. De ondernemer heeft als leermeester Horeca ervaring in de kleinschalige en grootschalige horeca. De masterfranchise is in handen van Robert Hoenderdos, die het franchiseconcept verder wil uitrollen naar andere grote steden in Nederland . Hierover zijn gesprekken gaande met tien potentiële franchisenemers in onder meer Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Den Bosch, Haarlem, Hoofddorp, Leiden en Maastricht.

 

Quetzal heeft op het moment chocoladebars in Leuven en Antwerpen (België) en Chemnitz en Leipzig (Duitsland). Het concept richt zich op de chocoladeliefhebber, maar op de kaart staan verder ook milkshakes, ijs, fruit en wafels en dranken. De formule heeft een uitstraling waarbij geuren, smaken, kleuren en klanken op elkaar zijn afgestemd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.