Quick keert terug naar Marokko | RetailDetail

Quick keert terug naar Marokko

Quick keert terug naar Marokko

Na een eerste mislukte poging meer dan 10 jaar geleden waagt Quick een nieuwe poging om voet aan de grond te krijgen in Marokko. De hamburgerketen opende zopas een eerste franchisevestiging in Rabat.

 

Naar 15 vestigingen in 5 jaar tijd

Na 10 jaar is Quick terug in Marokko. De groep opende in de hoofdstad Rabat een restaurant van 400 m² met een capaciteit van 170 plaatsen (waarvan 70 op het terras). Het aanbod is “identiek aan het Franse maar wel 100% halal”, zo benadrukt Jamal Hamdouch, algemeen directeur van Quick Maroc.

 

Hamdouch kondigde meteen ook de opening aan van nog twee vestigingen in de maanden juni en juli, “na de ramadan”. Die komen in Casablanca en in Marrakesh. Het is de bedoeling om binnen de vijf jaar 15 vestigingen operationeel te hebben. Goed voor een totale investering van om en bij de 350 miljoen dirham, meer dan 32 miljoen euro.

 

Bij zijn tweede Marokkaanse avontuur gaat Quick in zee met Ténor Restauration als masterfranchisegever, een filiaal van de Marokkaanse holding Ténor Groupe. Farid Bensaid, de CEO van de groep, gelooft alvast dat het dit keer zal lukken: “Het project dat Quick destijds lanceerde is niet hetzelfde als het huidige. De regels die Quick toen oplegde, werden niet volledig uitgevoerd en evenmin allemaal nageleefd. Quick heeft daar lessen uit getrokken en de regels voor de franchisenemers zijn nu veel strikter.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.