Quick keert terug naar Marokko | RetailDetail

Quick keert terug naar Marokko

Quick keert terug naar Marokko

Na een eerste mislukte poging meer dan 10 jaar geleden waagt Quick een nieuwe poging om voet aan de grond te krijgen in Marokko. De hamburgerketen opende zopas een eerste franchisevestiging in Rabat.

 

Naar 15 vestigingen in 5 jaar tijd

Na 10 jaar is Quick terug in Marokko. De groep opende in de hoofdstad Rabat een restaurant van 400 m² met een capaciteit van 170 plaatsen (waarvan 70 op het terras). Het aanbod is “identiek aan het Franse maar wel 100% halal”, zo benadrukt Jamal Hamdouch, algemeen directeur van Quick Maroc.

 

Hamdouch kondigde meteen ook de opening aan van nog twee vestigingen in de maanden juni en juli, “na de ramadan”. Die komen in Casablanca en in Marrakesh. Het is de bedoeling om binnen de vijf jaar 15 vestigingen operationeel te hebben. Goed voor een totale investering van om en bij de 350 miljoen dirham, meer dan 32 miljoen euro.

 

Bij zijn tweede Marokkaanse avontuur gaat Quick in zee met Ténor Restauration als masterfranchisegever, een filiaal van de Marokkaanse holding Ténor Groupe. Farid Bensaid, de CEO van de groep, gelooft alvast dat het dit keer zal lukken: “Het project dat Quick destijds lanceerde is niet hetzelfde als het huidige. De regels die Quick toen oplegde, werden niet volledig uitgevoerd en evenmin allemaal nageleefd. Quick heeft daar lessen uit getrokken en de regels voor de franchisenemers zijn nu veel strikter.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.