Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoa

Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoã

Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoã

Drankenproducenten Rémy Cointreau en Lucas Bols zijn van plan een joint venture op te starten voor het merk Passoã. Die joint venture moet in de toekomst opereren vanuit Frankrijk en alle wereldwijde activiteiten van dat merk beheren.

Volledige controle bij Lucas Bols

Passoã is momenteel volledig in handen van Rémy Cointreau en dat bedrijf zal dan ook alle handelsmerken en voorraden bijdragen aan de joint venture. Lucas Bols voegt daar zijn kennis van de likeurmarkt aan toe, naast een werkkapitaal. Lucas Bols zal ook de volledige operationele en financiële controle krijgen over de nieuwe samenwerking.

 

Dankzij de samenwerking zal Lucas Bols met Passoã een wereldwijd bekende naam kunnen toevoegen aan zijn portefeuille, terwijl Rémy Cointreau momenteel werk maakt van het lozen van enkele merken die minder passen binnen de groep.

 

De deal tussen de twee partijen is wel nog niet helemaal rond en moet daarna nog goedgekeurd worden door de vakbonden. Beide producenten hopen de transactie rond te krijgen tegen het einde van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.