Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoa

Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoã

Rémy Cointreau en Bols werken aan joint venture rond Passoã

Drankenproducenten Rémy Cointreau en Lucas Bols zijn van plan een joint venture op te starten voor het merk Passoã. Die joint venture moet in de toekomst opereren vanuit Frankrijk en alle wereldwijde activiteiten van dat merk beheren.

Volledige controle bij Lucas Bols

Passoã is momenteel volledig in handen van Rémy Cointreau en dat bedrijf zal dan ook alle handelsmerken en voorraden bijdragen aan de joint venture. Lucas Bols voegt daar zijn kennis van de likeurmarkt aan toe, naast een werkkapitaal. Lucas Bols zal ook de volledige operationele en financiële controle krijgen over de nieuwe samenwerking.

 

Dankzij de samenwerking zal Lucas Bols met Passoã een wereldwijd bekende naam kunnen toevoegen aan zijn portefeuille, terwijl Rémy Cointreau momenteel werk maakt van het lozen van enkele merken die minder passen binnen de groep.

 

De deal tussen de twee partijen is wel nog niet helemaal rond en moet daarna nog goedgekeurd worden door de vakbonden. Beide producenten hopen de transactie rond te krijgen tegen het einde van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.