Reckitt Benckiser plant miljardenovername | RetailDetail

Reckitt Benckiser plant miljardenovername

Reckitt Benckiser plant miljardenovername

Reckitt Benckiser, de groep boven o.a. de condooms van Durex en wasmiddelen van Vanish, heeft zijn zinnen gezet op de Amerikaanse kindervoedingproducent Mead Johnson Nutrition. Dat mag wat kosten: de groep heeft er meer dan vijftien miljard euro voor over.

15,5 miljard euro

De Britse producent van consumentengoederen biedt 90 dollar per aandeel - in cash -  voor Mead Johnson Nutrition: dat brengt het totale overnamebedrag op liefst 16,7 miljard dollar, omgerekend een slordige 15,5 miljard euro. De Amerikaanse specialist in kindervoeding maakte tot 2009 nog deel uit van het Bristol-Myers concern.

 

Mead Johnson bestaat al meer dan 110 jaar en verkoopt een zeventigtal pediatrische producten in ruim vijftig markten. De groep realiseerde vorig jaar een omzet van 3,75 miljard dollar (ca. 3,5 miljard euro), een daling met 8% tegenover 2015 (-3% bij constante wisselkoersen). De winst voor belastingen klokte af op 926,8 miljoen dollar of net geen 860 miljoen euro.

 

Daarmee lijkt Reckitt Benckiser het Amerikaanse bedrijf weg te kapen voor de neus van het Franse Danone, dat volgens geruchten in de markt eveneens plannen koesterde om Mead Johnson Nutrition in te lijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.