Recordomzet duurzame producten bij Sligro

Recordomzet duurzame producten bij Sligro

Sligro Food Group verkocht dit jaar al voor meer dan 150 miljoen euro aan duurzame producten. Daarmee verbetert het nu al fors het record van 2013, toen er voor 120 miljoen euro duurzaam werd verkocht.

Eerlijk & Heerlijk

Volgens Sligro Food Group is de opmars van de duurzame producten te danken aan de snelle ontwikkeling van het concept Eerlijk & Heerlijk, dat steunt op vier pijlers om een zo breed mogelijk assortiment aan te bieden. Die vier pijlers zijn biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct.

 

"Wij zijn er van overtuigd dat maatschappelijk verantwoord ondernemen deel uitmaakt van een professionele en duurzame vorm van ondernemerschap. Ons concept Eerlijk & Heerlijk sluit exact aan op de groeiende vraag naar duurzame producten. Het is een prettige constatering dat onze klanten dit ook waarderen", stelt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro.

 

Sligro probeert daarnaast om Eerlijk & Heerlijk waar mogelijk te ondersteunen met onafhankelijke keurmerken, om zo zijn klanten voldoende te kunnen informeren.

Tags: