Red Bull betaalt ontevreden klanten | RetailDetail

Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull heeft in de Verenigde Staten beslist om een resem ontevreden klanten te vergoeden die een rechtszaak hadden aangespannen tegen de "frauduleuze" marketing van het bedrijf.

"Misleidend en frauduleus"

Alles draait rond de wereldberoemde slogan 'Red Bull geeft je vleugels', die volgens de klagers impliceert dat Red Bull een superieure bron van energie is. "Maar in werkelijkheid bevat een blikje Red Bull minder cafeïne dan een kop koffie. De marketing van Red Bull is dus misleidend en frauduleus", zegt Benjamin Careathers.

 

Red Bull zegt geen schuld te bekennen in de zaak, maar heeft wel besloten om te schikken om "de afleiding en de kosten van een rechtszaak te vermijden". Het bedrijf biedt alle klagers een voucher van 10 dollar aan of twee Red Bull-producten met een waarde van 15 dollar.

 

Volgens de Amerikaanse media kan de totale kost voor Red Bull oplopen tot 13 miljoen dollar (10 miljoen euro) en het zet natuurlijk de deur wagenwijd open voor andere rechtszaken naar hetzelfde voorbeeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.