Red Bull betaalt ontevreden klanten | RetailDetail

Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull heeft in de Verenigde Staten beslist om een resem ontevreden klanten te vergoeden die een rechtszaak hadden aangespannen tegen de "frauduleuze" marketing van het bedrijf.

"Misleidend en frauduleus"

Alles draait rond de wereldberoemde slogan 'Red Bull geeft je vleugels', die volgens de klagers impliceert dat Red Bull een superieure bron van energie is. "Maar in werkelijkheid bevat een blikje Red Bull minder cafeïne dan een kop koffie. De marketing van Red Bull is dus misleidend en frauduleus", zegt Benjamin Careathers.

 

Red Bull zegt geen schuld te bekennen in de zaak, maar heeft wel besloten om te schikken om "de afleiding en de kosten van een rechtszaak te vermijden". Het bedrijf biedt alle klagers een voucher van 10 dollar aan of twee Red Bull-producten met een waarde van 15 dollar.

 

Volgens de Amerikaanse media kan de totale kost voor Red Bull oplopen tot 13 miljoen dollar (10 miljoen euro) en het zet natuurlijk de deur wagenwijd open voor andere rechtszaken naar hetzelfde voorbeeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.