Refresco ziet winst stijgen | RetailDetail

Refresco ziet winst stijgen

Refresco ziet winst stijgen

Sap- en frisdrankproducent Refresco Gerber heeft in 2015 zijn winst met 8% de hoogte in weten te stuwen, ondanks een omzetdaling van 1% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Ook groei in volume

De omzet van Refresco strandde in 2015 op 2,02 miljard euro, maar de nettowinst van het bedrijf ging er met 8% op vooruit naar 41,8 miljoen euro. Vooral in het vierde kwartaal maakte het bedrijf beduidend meer winst: de omzet daalde in die periode van 498 miljoen euro naar 470,6 miljoen euro, maar de nettowinst steeg van 4,8 miljoen euro naar 24,6 miljoen euro. Ook het volume ging met 2,1% de hoogte in tot 6,1 miljard liter frisdrank en sap.

 

“Als ik terugkijk op 2015, dan ben ik blij om te bevestigen dat we hebben gepresteerd in lijn van onze verwachting om de volumes sneller te laten groeien dan de markt”, zegt CEO Hans Roelofs. “De omzet daalde lichtjes, omdat we onze klanten betere prijzen hebben voorgeschoteld, een strategie die we in de voorgaande kwartalen hadden onderstreept.”

 

Refresco verwacht in 2016 een groei van het volume die vergelijkbaar is met die van 2015, waarbij de brutowinstmarge wel iets lager zal uitkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.