Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Het restaurant van de Jumbo Foodmarkt in Breda zit bijna elke dag vol. De nieuwe formule van Jumbo doet het zo dan ook stukken beter dan verwacht, vertelde Ralph Bertrand, die bij Jumbo verantwoordelijk is voor de Foodmarkt-formule.

Beleving rondom koken

De Jumbo Foodmarkt in Breda is voor de klant een mix van horeca en boodschappen doen. Al was het niet de oorspronkelijke bedoeling om zomaar een restaurant toe te voegen aan een Jumbo: “De insteek was niet het toevoegen van horeca, maar de beleving rondom koken toevoegen”, zei Bertrand op het FSIN-congres in Putten. Tijdens drukke periodes zit het restaurant echter wel vrijwel altijd vol, al doen nagenoeg alle klanten van het restaurant ook boodschappen in de winkel.

 

Ook het uitgebreide assortiment blijkt een schot in de roos: vooral de wereldkeukens uit Azië en Italië zijn een succes. “Voor de verse sushi moest er op een gegeven moment zelfs ’s nachts gewerkt worden om de vraag bij te benen”, aldus Bertrand. Vorige week voerde de Foodmarkt nog een ontbijt in van 1,50 euro, waarvan er in een week tijd maar liefst 600 verorberd werden.

 

Deze eerste Foodmarkt in Breda dient voor Jumbo vooral als testproject en om ervaring op te doen. Indien het concept succesvol blijkt, is het niet onmogelijk dat er ook op andere locaties elementen zullen worden overgenomen van de Foodmarkt. Zelf ging Jumbo eerder inspiratie opdoen bij een hele waaier aan foodconcepten, in binnen- en buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top