Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Het restaurant van de Jumbo Foodmarkt in Breda zit bijna elke dag vol. De nieuwe formule van Jumbo doet het zo dan ook stukken beter dan verwacht, vertelde Ralph Bertrand, die bij Jumbo verantwoordelijk is voor de Foodmarkt-formule.

Beleving rondom koken

De Jumbo Foodmarkt in Breda is voor de klant een mix van horeca en boodschappen doen. Al was het niet de oorspronkelijke bedoeling om zomaar een restaurant toe te voegen aan een Jumbo: “De insteek was niet het toevoegen van horeca, maar de beleving rondom koken toevoegen”, zei Bertrand op het FSIN-congres in Putten. Tijdens drukke periodes zit het restaurant echter wel vrijwel altijd vol, al doen nagenoeg alle klanten van het restaurant ook boodschappen in de winkel.

 

Ook het uitgebreide assortiment blijkt een schot in de roos: vooral de wereldkeukens uit Azië en Italië zijn een succes. “Voor de verse sushi moest er op een gegeven moment zelfs ’s nachts gewerkt worden om de vraag bij te benen”, aldus Bertrand. Vorige week voerde de Foodmarkt nog een ontbijt in van 1,50 euro, waarvan er in een week tijd maar liefst 600 verorberd werden.

 

Deze eerste Foodmarkt in Breda dient voor Jumbo vooral als testproject en om ervaring op te doen. Indien het concept succesvol blijkt, is het niet onmogelijk dat er ook op andere locaties elementen zullen worden overgenomen van de Foodmarkt. Zelf ging Jumbo eerder inspiratie opdoen bij een hele waaier aan foodconcepten, in binnen- en buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top