Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol" | RetailDetail

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Het restaurant van de Jumbo Foodmarkt in Breda zit bijna elke dag vol. De nieuwe formule van Jumbo doet het zo dan ook stukken beter dan verwacht, vertelde Ralph Bertrand, die bij Jumbo verantwoordelijk is voor de Foodmarkt-formule.

Beleving rondom koken

De Jumbo Foodmarkt in Breda is voor de klant een mix van horeca en boodschappen doen. Al was het niet de oorspronkelijke bedoeling om zomaar een restaurant toe te voegen aan een Jumbo: “De insteek was niet het toevoegen van horeca, maar de beleving rondom koken toevoegen”, zei Bertrand op het FSIN-congres in Putten. Tijdens drukke periodes zit het restaurant echter wel vrijwel altijd vol, al doen nagenoeg alle klanten van het restaurant ook boodschappen in de winkel.

 

Ook het uitgebreide assortiment blijkt een schot in de roos: vooral de wereldkeukens uit Azië en Italië zijn een succes. “Voor de verse sushi moest er op een gegeven moment zelfs ’s nachts gewerkt worden om de vraag bij te benen”, aldus Bertrand. Vorige week voerde de Foodmarkt nog een ontbijt in van 1,50 euro, waarvan er in een week tijd maar liefst 600 verorberd werden.

 

Deze eerste Foodmarkt in Breda dient voor Jumbo vooral als testproject en om ervaring op te doen. Indien het concept succesvol blijkt, is het niet onmogelijk dat er ook op andere locaties elementen zullen worden overgenomen van de Foodmarkt. Zelf ging Jumbo eerder inspiratie opdoen bij een hele waaier aan foodconcepten, in binnen- en buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.