Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol" | RetailDetail

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Restaurant Jumbo Foodmarkt "elke dag vol"

Het restaurant van de Jumbo Foodmarkt in Breda zit bijna elke dag vol. De nieuwe formule van Jumbo doet het zo dan ook stukken beter dan verwacht, vertelde Ralph Bertrand, die bij Jumbo verantwoordelijk is voor de Foodmarkt-formule.

Beleving rondom koken

De Jumbo Foodmarkt in Breda is voor de klant een mix van horeca en boodschappen doen. Al was het niet de oorspronkelijke bedoeling om zomaar een restaurant toe te voegen aan een Jumbo: “De insteek was niet het toevoegen van horeca, maar de beleving rondom koken toevoegen”, zei Bertrand op het FSIN-congres in Putten. Tijdens drukke periodes zit het restaurant echter wel vrijwel altijd vol, al doen nagenoeg alle klanten van het restaurant ook boodschappen in de winkel.

 

Ook het uitgebreide assortiment blijkt een schot in de roos: vooral de wereldkeukens uit Azië en Italië zijn een succes. “Voor de verse sushi moest er op een gegeven moment zelfs ’s nachts gewerkt worden om de vraag bij te benen”, aldus Bertrand. Vorige week voerde de Foodmarkt nog een ontbijt in van 1,50 euro, waarvan er in een week tijd maar liefst 600 verorberd werden.

 

Deze eerste Foodmarkt in Breda dient voor Jumbo vooral als testproject en om ervaring op te doen. Indien het concept succesvol blijkt, is het niet onmogelijk dat er ook op andere locaties elementen zullen worden overgenomen van de Foodmarkt. Zelf ging Jumbo eerder inspiratie opdoen bij een hele waaier aan foodconcepten, in binnen- en buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.