Restaurant Popolare laat klanten bestellen met tablet | RetailDetail

Restaurant Popolare laat klanten bestellen met tablet

Restaurant Popolare laat klanten bestellen met tablet

In Nijmegen opent op 1 januari het restaurant Popolare, waar klanten hun bestelling kunnen doen met de tabletmenukaart. Zo krijgen klanten meer vrijheid over wat ze wanneer willen bestellen, in plaats van afhankelijk te zijn van een ober.

Bestelling rechtstreeks naar keuken

Bij aankomst krijgen gasten een tabletmenukaart, die ze via een NFC-chip (Near Field Communication) kunnen activeren aan hun tafel. Daarna kunnen ze op de tablet gewoon aanduiden welke gerechten ze willen bestellen. Hun bestelling wordt dan onmiddellijk doorgegeven aan de keuken.

 

"De normale wachttijd op een ober is verdwenen. Gasten kunnen nu een Bruschetta bestellen en vijf minuten later besluiten om een drankje erbij te nemen. Dit geeft gasten de vrijheid zelf te bepalen hoeveel, wat en wanneer ze eten", zegt oprichter Erik Hoofs aan outofhome-shops.nl.

 

Voor het eten mikt Popolare vooral op Italiaanse klassiekers, waarbij het delen van eten sterk wordt aangemoedigd. "Dit is het nieuwe social-dining. Het traditionele gang-voor-gang dineren heeft plaatst gemaakt voor samen delen en samen genieten", besluit Hoofs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.