Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group | RetailDetail

Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group

Resultaat Emté drukt op omzet Sligro Food Group

De omzet van de Sligro Food Group is in het eerste kwartaal van 2016 met 4,5% gestegen, ondanks de mindere prestaties bij Emté. Een groot deel van die groei was te danken aan overnames.

Daling consumentenomzet bij Emté

De totale omzet van de Sligro Food Group kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 633 miljoen euro, een stijging van 4,5%. Die stijging was volledig te danken aan groei in de Foodservice, waar de omzet met 7,3% groeide naar 429 miljoen euro. Exclusief het effect van de overnames steeg de omzet er wel met slechts 2,7%.

 

Binnen Foodretail daalde de omzet dan weer met 0,8% naar 204 miljoen euro. Dat was grotendeels te wijten aan mindere prestaties bij supermarktketen Emté, waar de identieke consumentenomzet met 3% daalde. De ombouw van de supermarkten naar het nieuwe concept Emté 3.0 moet daar verandering in brengen: het interieur wordt strakker en de producten dominant geplaatst. Daarnaast wil Sligro in de nieuwe formule zijn klanten vooral inspireren. Sligro begon in 2014 al met het ombouwen van vestigingen naar de nieuwe formule. 

 

Op maandag 25 april opent Sligro ook nog een flagshipstore van zijn zelfbedieningsgroothandels in thuisbasis Veghel. De winkel zal 10.000 m² groot zijn en moet het voorbeeld worden voor alle toekomstige vestigingen van de keten in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.