RetailDetail Food #17 staat in promotie | RetailDetail

RetailDetail Food #17 staat in promotie

RetailDetail Food #17 staat in promotie

Het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, valt eerstdaags bij de abonnees in de bus. De redactie buigt zich onder andere over de promotiedruk in ons land. 

Ondernemers aan het woord

Zijn zelfstandige winkeliers wel opgezet met de veelheid aan promoties in hun winkels? We vroegen het aan ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en Spar Lambrechts. Het blijkt wel mee te vallen, omdat alles tegenwoordig strak georganiseerd is. Bij te grote volumes echter moeten ze soms passen. De promotiedruk is in België trouwens niet te hoog, analyseert Nielsen. 


Verder in dit nummer: een kijk op de afbakafdeling, die het warme hart van de winkel hoort te zijn. We tonen een overzicht van 150 jaar innovatie bij Delhaize en bezoeken de Carrefour Easy winkel in Battel (Mechelen). Met Danone brengen we de opportuniteiten in het zuivelrayon in kaart en met IJsboerke hebben we het over gezond genieten. 


Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 17 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.