RetailDetail Food #17 staat in promotie | RetailDetail

RetailDetail Food #17 staat in promotie

RetailDetail Food #17 staat in promotie

Het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, valt eerstdaags bij de abonnees in de bus. De redactie buigt zich onder andere over de promotiedruk in ons land. 

Ondernemers aan het woord

Zijn zelfstandige winkeliers wel opgezet met de veelheid aan promoties in hun winkels? We vroegen het aan ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en Spar Lambrechts. Het blijkt wel mee te vallen, omdat alles tegenwoordig strak georganiseerd is. Bij te grote volumes echter moeten ze soms passen. De promotiedruk is in België trouwens niet te hoog, analyseert Nielsen. 


Verder in dit nummer: een kijk op de afbakafdeling, die het warme hart van de winkel hoort te zijn. We tonen een overzicht van 150 jaar innovatie bij Delhaize en bezoeken de Carrefour Easy winkel in Battel (Mechelen). Met Danone brengen we de opportuniteiten in het zuivelrayon in kaart en met IJsboerke hebben we het over gezond genieten. 


Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 17 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.