RetailDetail Food #18 belicht huismerken | RetailDetail

RetailDetail Food #18 belicht huismerken

RetailDetail Food #18 belicht huismerken

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, geven ondernemers hun visie op het toenemend aandeel huismerken in hun assortiment. 

Opgepast voor prijskloof

Vernieuwen huismerken voldoende, of blijven het kopieën van de A-merken? We stelde de vraag aan ondernemers van Spar Colruyt Group, Brandtfood, AD Delhaize en Carrefour Express. Blijkt dat ze toch wel te spreken zijn over de kwaliteit van hun huismerken. 

 

Koen de Jong van IPLC vertelt in datzelfde nummer waarom huismerkfabrikanten liever voor Aldi en Lidl werken dan voor de grote supermarktketens, en Tom Penninckx van Nielsen waarschuwt de merkfabrikanten voor een al te grote prijskloof met de huismerken. Walter Gelens van BABM geeft tegengas en voert aan dat iedereen wint met A-merken in de winkel. 

 

Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 18 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.