RetailDetail Food #19 gaat bio | RetailDetail

RetailDetail Food #19 gaat bio

RetailDetail Food #19 gaat bio

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Smaak is top

Bio blijft een kleine niche, maar de marges zijn interessant en de smaak is vaak top. Dat beweren althans ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en BioShop in het nieuwe nummer van onze gepersonaliseerde RetailDetail Food krant. We gingen ook op bezoek bij de groeiende bioretailer Sequoia en we spraken met de sectororganisatie BioForum. 

 

Er is meer: we kijken naar de grote uitdagingen die toenemend snackgedrag met zich meebrengt, en we zoomen in op de duurzaamheidsstrategie van Lidl. Een leuke is ook de uitgebreide reportage die we maakten over de manieren waarop FMCG-merken en foodbloggers steeds intenser samenwerken. 

 

Heb je dit nummer nog niet in je brievenbus of op je bureau aangetroffen? Dan kan je RetailDetail Food nummer 19 hier online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.