RetailDetail Food #21 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #21 staat online

RetailDetail Food #21 staat online

Hoe reageert Colruyt op stuntpromoties? Waarom wil Diageo af van de kortingbon? Wat zoekt een sommelier bij Carrefour? En hoe bereiden supermarktondernemers hun opvolging voor? Je leest het in de nieuwe RetailDetail Food. 

Kritische kijk op promoties

Na een lange zomerpauze verschijnen dit najaar nog zes edities van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor foodretailers. In editie #21 hebben we het onder andere over promoties, een hot item in de FMCG-sector. We vroegen ons af hoe Colruyt omgaat met de vele 1+1 aanbiedingen bij concurrenten. Sterkedrankenproducent Diageo deelt een kritische kijk op kortingbonnen.  

 

Wat doe je als ondernemer wanneer je houdbaarheidsdatum stilaan in zicht komt? Overlaten aan de kinderen? Verkopen? Of boeken toe? We vroegen het aan winkeliers van Spar, Alvo, Carrefour Market en AD Delhaize, en we gingen ook na welke ondersteuning de centrales op dit vlak verlenen. 

 

Een goed gesprek had RetailDetail met Benoît Couderé, sommelier van het jaar 2016, die de opmerkelijke stap zette van een driesterrenrestaurant naar Carrefour Belgium. Voor de bijpassende kazen gingen we te rade bij enkele fabrikanten die ons wegwijs maakten in de kaasmarkt. 

 

Wie dit éénentwintigste nummer nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.