RetailDetail Food #22 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #22 staat online

RetailDetail Food #22 staat online

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Blurring is hot

Wel, ze zijn onder andere bezig met ‘blurring’, of de versmelting van retail en horeca, merken we. Toch al zeker bij Spar Lambrechts, dat de nieuwe formule Spar Good Food heeft gelanceerd, en bij Carrefour Express, dat mikt op consumptie ter plaatse. Ook bij Delhaize, Colruyt en Alvo is de visie helder. En de ondernemers? Die verlangen vrijheid om te ondernemen, zo blijkt, en ze willen de e-commerceboot niet missen. 

 

We gingen op bezoek bij Meli in Veurne, waar we leerden dat honing veel hipper is dan je zou denken. We vieren de verjaardag van Piper Heidsieck en we brengen een selectie van de leukste foodinnovaties. 

 

Vond u dit tweeëntwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.