RetailDetail Food #24 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #24 staat online

RetailDetail Food #24 staat online

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Gezonde koekjes

De fameuze ‘knip’ in Antwerpen, de circulatieplannen in Gent en Leuven… ze staan volop ter discussie maar wat vinden betrokken winkeliers er zelf van? We vroegen het aan ondernemers van AD Delhaize in hartje Antwerpen, Spar Colruyt Group in Gent, Carrefour Express in Leuven en Spar Express in Hasselt.

 

Daar kregen we honger van, dus vroegen we ons af wat nu de belangrijkste driver is in de categorie koekjes en snack: gezondheid, of toch indulgence?

 

Verder bezochten we twee gloednieuwe AD Delhaize supermarkten in Antwerpen en spraken we met de concullega’s van Louis Delhaize over hun nieuwe huismerk ‘Louis’ en over hun vernieuwde proximiteitsstrategie. Tot slot roept Ecover op tot een duurzaam partnerschap. 

 

Vond u dit vierentwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.