RetailDetail Food #25 staat online | RetailDetail

RetailDetail Food #25 staat online

RetailDetail Food #25 staat online

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Van crèche naar convenience

Klanten worden steeds veeleisender en ongeduldiger en zijn soms ook ronduit onbeschoft. Daar gaan ondernemers nogal pragmatisch mee om, blijkt uit de antwoorden die we kregen van uitbaters bij Spar, AD Delhaize of Carrefour Express. We geven toch enkele tips van een professional.

 

Omdat de verkoop van speciaalbieren boomt, gingen we aan de kenners eens vragen wat dat nu eigenlijk is, "craft beer". U leest het antwoord op pagina 4. En wat gedacht van een reportage met de titel “Onthaalmoeder wordt winkelier”? Wel inderdaad, de uitbaatster van de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt maakte de overstap van de crèche naar de conveniencewinkel. De klanten worden er uiteraard gepamperd.

 

Verder blikt RetailDetail Food terug op 85 jaar Kaasmakerij Passendale, is er aandacht voor de leukste introducties en vertelt chocolademerk Tony’s Chocolonely hoe je kunt snoepen voor een betere wereld.

 

Vond u dit vijfentwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.