RetailDetail Food combineert bier en kaas | RetailDetail

RetailDetail Food combineert bier en kaas

RetailDetail Food combineert bier en kaas

De zestiende editie van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant onderzoekt het potentieel van foodpairing voor bier en kaas. Maar er is uiteraard veel meer. Benieuwd? 


Verras de bierconsument


Ondernemers van onder meer Spar, AD Delhaize en Carrefour express laten zich in dit nummer kennen als liefhebbers van het betere speciaalbier. Consumenten worden graag verrast, maar er zijn ook steeds meer momenten waarop ze liever alcoholvrij drinken, leren we uit gesprekken met AB InBev en Palm Breweries. De bijhorende kaas wordt geserveerd door Savencia


We bezochten een drankenhandel die goede punten kreeg van de internationale website ratebeer.com, en een mooie biowinkel die intussen aan z’n derde filiaal toe is in het Antwerpse. Het laatste woord is deze keer voor Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium.


Mocht je dit exemplaar nog niet in je brievenbus aantreffen, dan kan je RetailDetail Food nummer 16 hier gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.