RetailDetail Food combineert bier en kaas | RetailDetail

RetailDetail Food combineert bier en kaas

RetailDetail Food combineert bier en kaas

De zestiende editie van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant onderzoekt het potentieel van foodpairing voor bier en kaas. Maar er is uiteraard veel meer. Benieuwd? 


Verras de bierconsument


Ondernemers van onder meer Spar, AD Delhaize en Carrefour express laten zich in dit nummer kennen als liefhebbers van het betere speciaalbier. Consumenten worden graag verrast, maar er zijn ook steeds meer momenten waarop ze liever alcoholvrij drinken, leren we uit gesprekken met AB InBev en Palm Breweries. De bijhorende kaas wordt geserveerd door Savencia


We bezochten een drankenhandel die goede punten kreeg van de internationale website ratebeer.com, en een mooie biowinkel die intussen aan z’n derde filiaal toe is in het Antwerpse. Het laatste woord is deze keer voor Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium.


Mocht je dit exemplaar nog niet in je brievenbus aantreffen, dan kan je RetailDetail Food nummer 16 hier gratis online lezen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.