RetailDetail Food focust op suiker

RetailDetail Food focust op suiker

Is suiker echt het nieuwe tabak? Kan een suikertaks werken? Zijn frisdranken geen àl te makkelijk doelwit? Deze en andere onderwerpen komen aan bod in het niet bepaald zoetsappige vierde nummer van RetailDetail Food.

Het effect van gezondheidstaksen

De redactie polst hoe foodretailers in de praktijk omgaan met gezonde en minder gezonde voeding in de rekken. Een interview met voedingsdeskundige Patrick Mullie van de VUB plaatst één en ander in perspectief. We vinden inspiratie bij de Texaanse supermarktketen H-E-B en we kijken wat het effect is van gezondheids- of suikertaksen in andere landen. Het laatste woord is voor Dirk Van de Walle, country director van Spadel en voorzitter van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie.

 

Wie RetailDetail Food (nog) niet in de brievenbus aantreft, kan het nummer nu al online lezen, helemaal gratis en zonder calorieën!