RetailDetail Food focust op suiker | RetailDetail

RetailDetail Food focust op suiker

RetailDetail Food focust op suiker

Is suiker echt het nieuwe tabak? Kan een suikertaks werken? Zijn frisdranken geen àl te makkelijk doelwit? Deze en andere onderwerpen komen aan bod in het niet bepaald zoetsappige vierde nummer van RetailDetail Food.

Het effect van gezondheidstaksen

De redactie polst hoe foodretailers in de praktijk omgaan met gezonde en minder gezonde voeding in de rekken. Een interview met voedingsdeskundige Patrick Mullie van de VUB plaatst één en ander in perspectief. We vinden inspiratie bij de Texaanse supermarktketen H-E-B en we kijken wat het effect is van gezondheids- of suikertaksen in andere landen. Het laatste woord is voor Dirk Van de Walle, country director van Spadel en voorzitter van de VIWF, de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie.

 

Wie RetailDetail Food (nog) niet in de brievenbus aantreft, kan het nummer nu al online lezen, helemaal gratis en zonder calorieën! 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.